۱۳۹۵ خرداد ۳۰, یکشنبه

تهدید حسن رستگار به پرونده سازی جدید


زندان ارومیه ۱۰ copy

حسن رستگار، زندانی سیاسی، از سوی مسئولین زندان ارومیه تهدید به پرونده سازی جدید شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان ارومیه به حسن رستگار، زندانی سیاسی، اعلام داشته اند درصورتی که اخبار وضعیت وی در دوران حبس در بیرون از زندان منتشرشود، پرونده ی جدیدی علیه وی گشوده خواهد شد.
شایان ذکر است که روز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه، حسن رستگار، زندانی سیاسی و یکی از زندانیان جرائم مالی دچار درگیری لفظی شده که در پی این مشاجره، مسئولین به همراه چند تن از مأموران با مراجعه به بند «روانی» زندان، حسن رستگار را مورد ضرب و شتم قراردادند که در اثر آن دو انگشت این زندانی به‌شدت صدمه‌دید و پس از آن وی به سلول انفرادی منتقل‌شد.
پیش‌تر در روز سه‌شنبه ۱۱ خردادماه نیز، حسن رستگاری، از سوی مأموران زندان مورد ضرب و شتم قرارگرفته و به سلول انفرادی منتقل‌شده بود.
حسن رستگاری، شهروند ۲۳ ساله ساکن شهر ارومیه در ۵ آبان ماه سال ۹۳ در پی شرکت در تجمعات حمایتی از مقاومت کوبانی در شهر ارومیه  بازداشت به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. این زندانی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب شهر ارومیه به اتهام «اخلال در نظم عمومی»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «همکاری با پژاک» مجموعاً به ۱۷ سال حبس محکوم شد که حکم صادر عیناً در دادگاه تجدیدنظر تائید شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر