۱۳۹۵ تیر ۱, سه‌شنبه

آروین صداقت‌کیش از زندان اوین آزاد شد


arvin sedaghatkish

 آروین صداقت‌کیش، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، ساعتی پیش با پایان دوران حبس، از زندان آزاد شد.
 آروین صداقت کیش پژوهشگر، نویسنده و منتقد برجسته موسیقى کشور ساعاتى پس از ظهر عاشورا در چهار راه ولیعصر تهران همراه با ضرب و شتم بازداشت شد.
بیشتر ۶٢ روز بازداشت موقت این پژوهشگر موسیقى در سلولهاى انفرادى بند ٢٠٩ درحالى که از حق ملاقات با خانواده در کل این دوره محروم بود، گذشت.
صداقت کیش ۶۲  روز پس از بازداشت در ٨ اسفند ٨٨ به قید وثیقه موقتا از زندان آزاد شد. اجتماع و تبانى علیه امنیت کشور از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونى اتهام صداقت کیش اعلام شد که شعبه ١۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضى صلواتى در شهریور ٨٩ قرار بود به آن رسیدگى کند.
جلسه محاکمه تنها چند دقیقه به طول انجامید و درحالى که نه وکیل مدافعى در جلسه حضور داشت و نه نماینده دادستان، دادگاه به یک بازجویى کوتاه شبیه بود. فقط چهار روز فرصت کافى بود تا حکم مجازات متهمى که حاضر نبود حضورش در تجمعات مسالمت آمیز اعتراضى را تکذیب کند صادر شود: ٣ سال حبس تعزیرى؛ بیدادنامه اى که دادگاه تجدیدنظر نیز در اسفند ٨٩ مهر تایید بر آن زد.
آروین صداقت کیش در پى احضار مکرر از سوى دادسرا ٢۴ شهریور سال ۹۲ جهت اجراى حکم ناعادلانه به زندان اوین مراجعه و دوران حبس خود را در بند ۳۵۰ زندان اوین سپری کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر