۱۳۹۵ خرداد ۳۱, دوشنبه

آخرین وضعیت جابر سخراوی؛ تقلیل محکومیت و وخامت بیماری



حکم حبس ۱۴ سال و شش‌ماه جابر سخراوى (صخراوی) در شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر اهواز به ۱۲ سال و پنج‌ماه حبس تقلیل پیدا کرد. علیرغم این موضوع پس از دوبار سکته، حال عمومی جابر سخراوی زندانی امنیتی ۳۰ ساله در زندان شیبان اهواز نامناسب گزارش می شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، حکم حبس جابر سخراوى (صخراوی) شهروند اهوازی که در دادگاه بدوی به ۱۴ سال و شش‌ماه حبس تعزیری محکوم شده بود در شعبه ۱۶ دادگاه تجدید نظر اهواز به ریاست قاضی “سعید کوشا” به ۱۲ سال و پنج‌ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.
جابر سخراوى در زندان شیبان اهواز نیازمند رسیدگی پزشکی است. پس از دوبار سکته، حال عمومی وی نامناسب گزارش شده است.
جابر سخراوى (صخراوی) فرزند گحامى ۳۰ ساله، فارغ التحصیل رشته کامپیوتر و از اهالى «کوى علوى» شهر اهواز، در تاریخ ۴ فروردین‌ماه سال ۹۳ توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز در خیابان خشایار این شهر بازداشت شد.
این فعال اهوازی به‌ مدت حدود سه‌ ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات تحت شکنجه بود و در تاریخ ۲۷ خرداد همان سال به دلیل وخامت حالش به زندان کارون اهواز منتقل شد.
یک منبع مطلع در این باره گفت: “جابر سخراوى در بازداشتگاه اداره اطلاعات به شدت شکنجه شده بود بطورى که این شکنجه ها باعث فلج سمت راست بدن او شده و هم اکنون حتى پاى راست او دچار اخلال در حرکت شده، وی توسط ماموران اطلاعات بوسیله باتوم برقى بشدت شکنجه شده بطورى که آثار شکنجه و سوختگى بر روى کمر و پاهاى وى تاکنون موجود است. در اثر این شکنجه هاى شدید و قرون وسطایی، جابر از درد کلیوى، ورم بیضه‌ها و درد مجارى ادرار رنج مى برد و بینایی او ضعیف شده است. شکنجه هاى فیزیکی و روانى ماموران اداره اطلاعات بر جابر سخراوى طورى بوده که تا دو ماه بعد از انتقال از بازداشتگاه اطلاعات به زندان کارون خونریزى معده داشته و وضعیت او روز به روز وخیم تر مى شود.”
این منبع مطلع هم‌ چنین در ادامه تاکید کرد: “استفاده از داروهاى آرام‌بخش بر وضعیت روانی جابر سخراوى که قربانی شکنجه است تاثیر زیادى گذاشته و در حال‌ حاضر در زندان شیبان (مجتمع حرفه آموزى اهواز) در اثر کوچکترین بحث و گفتگو باعث خشم و عصبانیت و درگیری با دیگران مى شود.”
“جابر سخراوی به اتهام حمل مواد منفجره خام بازداشت شده است. وی در ابتدای دستگیری ماموران را در جریان بیماریش که‌ ام اس است قرار می‌دهد، ولی آنها بدون توجه به بیماریش او را تحت شکنجه‌ قرار می‌دهند که سکته می‌کند و او را به بیمارستان زندان می برند، ولی بعد از چند روز او را مجددا به زندان بر می گردانند و به شکنجه‌هایشان ادامه می دهند که برای بار دوم سکته می کند و یک طرف بدنش فلج می‌شود هر چند خانواده او وقوع سکته را رد می کنند و فلج شدن بدن را صرفا ناشی از اعمال شکنجه می‌دانند”.
خانواده جابر سخراوى تلاش‌هاى زیادى جهت گرفتن مرخصى براى معالجه او در بیمارستان کرده‌اند اما تاکنون موفق نشدند و با درخواست آن‌ها براى چند بار توسط دادگاه انقلاب موافقت نشده است.
جابر سخراوى در دادگاه انقلاب اهواز توسط «قاضی شعبونی» به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور از طریق محاربه» به ۱۴ سال و شش‌ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.
این زندانی بیمار درپی تعطیلی زندان کارون اهواز به زندان شیبان (مجتمع حرفه‌آموزی اهواز) این شهر منتقل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر