۱۳۹۵ تیر ۱۰, پنجشنبه

پایان اعتصاب غذای محمد عبدالهی با وعده مساعد مسئولین



محمد عبدالهی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه که در اعتراض به حکم «ناعادلانه» و نحوه رسیدگی به پرونده از روز نهم خردادماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد، روز جاری با وعده مساعد مسئولین مبنی بر پذیرش اعاده دادرسی وی، در سی‌ودومین روز به اعتصاب غذای خود پایان داد و از سلول انفرادی به بند مربوطه منتقل شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد عبدالهی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه در سی‌ودومین روز اعتصاب غذا و بیست‌وسومین روز نگهداری در سلول انفرادی با وعده مساعد مسئولین قضایی به اعتصاب غذای خود پایان داد.
یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی با اعلام این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “امروز مسئولین قضایی با حضور در سلول انفرادی به محمد اطلاع دادند تقاضای اعاده دادرسی وی پذیرفته شده و درپی این اقدام محمد اعتصاب غذای خود را شکست و به بند مربوطه خود منتقل شد.”
لازم به یاد‌‌آوری است این زندانی سیاسی روز نهم خردادماه همزمان با اعلام اعتصاب غذای نامحدود در اعتراض به حکم «ناعادلانه» و نحوه رسیدگی به پرونده، نامه سرگشاده‌ای به رئیس قوه قضائیه با رونوشت به آقای احمد شهید گزاشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران نوشته است، او در این نامه خواستار برگزاری یک دادگاه عادلانه برای خود شد. پیش‌تر متن کامل این نامه توسط هرانا منتشر شده است.
محمد عبدالهی ۳۵ ساله، متاهل و شهروند ساکن شهر بوکان به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهر مهاباد محاکمه و به اعدام محکوم شد.
حکم اعدام وی، پس از تایید در دیوان عالی کشور در فرودین ماه سال ۹۳ به صورت رسمی از سوی دایره اجرای احکام زندان مهاباد به او ابلاغ شد.
شایان ذکر است، مسئولین زندان ارومیه در ادامه تحولات غیرمعمول در روز اول اردیبهشت‌ماه در این زندان، با احضار چهار زندانی از جمله سامان نسیم، محمد عبدالهی و دو زندانی غیرسیاسی دیگر به آنها هشدار دادند با توجه به اتخاذ رویه جدید دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها در ارومیه و با عنایت به قطعیت احکام اعدام آنها مدت زیادی به اجرای احکام اعدام آنها نمانده‌ است.
برادر محمد عبدالهی به نام محمدامین نیز در پائیز سال ۱۳۸۴ بازداشت و پس از ۱۵ ماه بلاتکلیفی در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق همکاری موثر و مسلحانه با یکی از احزاب مخالف و نیز تبلیغ علیه نظام، دادگاهی و در مجموع به ۱۸ سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر