۱۳۹۵ تیر ۵, شنبه

بهشتی لنگرودی: مرگ و زندگی کارگر زندانی در پنجاه و ششمین روز اعتصاب غذا دست مسئولان قضایی است



محمود بهشتی لنگرودی معلم و فعال فرهنگی که به تازگی از زندان آزاد شده است در یادداشتی با ابراز نگرانی از ادامه اعتصاب غذای جعفر عظیم‌زاده فعال صنفی دربند، با ابراز امیدواری از آنکه قبل از این که دیر شود تصمیمی منطقی و عاقلانه اتخاذ شود، نوشته است: امروز، مرگ و زندگی کارگر زندانی، جعفر عظیم‌زاده، که در اعتراض به احکام ناعادلانه و انگ‌های امنیتی، بیش از ۵۶ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد در دست مسوولان قضایی و امنیتی است.
به گزارش کلمه، جعفر عظیم‌زاده، کارگر جوشکار ۵۰ ساله و دبیر هیئت مدیره تشکل کارگری «اتحادیه آزاد کارگران ایران» است. او از هماهنگ کنندگان و امضا کنندگان طومار اعتراضی بود که طی آن بیش از سی هزار کارگر در نامه به وزیر کار و مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش حداقل دستمزد کارگران ایران شدند.
دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، از روز دهم اردیبهشت ۱۳۹۵ در اعتراض به برخورد امنیتی با فعالیت‌های صنفی، در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است، او در نامه رسمی اعلام اعتصاب غذا، خواسته‌ خود را اینگونه اعلام کرده است: «خارج کردن اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور و دیگر اتهامات امنیتی از پرونده‌های مفتوح کارگران و معلمان معترض و برداشتن این‌گونه اتهامات جعلی و ساختگی از پرونده‌های خود و دیگر فعالین کارگری و معلمان زندانی.»
متن یادداشت کوتاه محمود بهشتی لنگرودی به گزارش کلمه به شرح زیر است:
دیروز به دیدارش رفتیم. دوستان دیگری هم که نگران سلامتیش بوده و هستند آمده بودند. بعضی‌ها دلسوزانه و مضطرب، دعوتش می‌کردند به شکستن اعتصاب غذا و این که صدایت شنیده شد و جان عزیزت برایمان ارزشمندتر از هر دستاوردی است که به بهای از دست دادن آن حاصل شود اما، با وجود ضعف شدید جسمانی، ضربان ضعیف نبض و تاکید پزشکان مبنی بر این که در صورت خودداری از خوردن، دیگر هیچ کاری از دستشان برنمی‌آید، بر ادامه‌ی اعتصاب غذا تا حصول نتیجه و رسیدن به مقصود پافشاری می‌کند.
حقیقتا نمی‌توان در برابر این جثه‌ی ضعیف و اراده‌ی پولادین سر تعظیم فرود نیاورد.
بااین وصف از قهرمان شدن و تعریف و تمجید خوشش نمی‌آید و قهرمان واقعی این داستان را کسانی می‌داند که از او حمایت کرده و می‌کنند و البته همسر محترمش که تحمل این همه فشار، هنوز کمرش را خم نکرده و استوار ایستاده است.
امروز، مرگ و زندگی کارگر زندانی، جعفر عظیم‌زاده، که در اعتراض به احکام ناعادلانه و انگ‌های امنیتی، بیش از ۵۶ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد در دست مسوولان قضایی و امنیتی است.
کاش قبل از این که دیر شود تصمیمی منطقی و عاقلانه اتخاذ شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر