۱۳۹۵ خرداد ۲۹, شنبه

امامی کاشانی: تنها نظر درست درباره انقلاب٬ نظر علی خامنه‌ای است!


Emami-Kashani-sahamenws

محمد امامی کاشانی٬ امام جمعه موقت تهران می‌گوید از آنجا که رهبر جمهوری اسلامی «در قله‌ای ایستاده‌ که همه دنیا را می‌بیند و اظهارنظر» می‌کند٬ بنابراین بیان «نظرات دیگری در خصوص انقلاب» غیر از نظر وی «اشتباه» است.
به گزارش خبرگزاری دانشجو در روز جمعه ۲۸ خردادماه٬ آقای امامی کاشانی افزوده است: «تنها کسی که انقلاب را در داخل و خارج از کشور به خوبی تشریح می‌کند، شخص» علی خامنه‌ای است.
وی از جوانان خواسته که «قدر» رهبر جمهوری اسلامی و «این فکر و این انسان بزرگ را بدانند و نگذارند نظرات و فرمایشات» وی در «غربت بماند».
امام جمعه موقت تهران به صراحت گفته که «نظرات دیگری در خصوص انقلاب غیر از نظر ایشان اشتباه است و مطلب همان است که او تشخیص می‌دهد و رمز بقای انقلاب همین است».
خبرگزاری تسنیم هم به نقل از امامی کاشانی نوشته است: «تنها کسی که می‌تواند خوب تحلیل کند که انقلاب اسلامی چیست، چه عظمتی دارد، چگونه باید حفظ شود و با دنیا باید چگونه برخورد کرد و حیله دشمنان چیست» رهبر جمهوری اسلامی است.
به گزارش رادیو فردا، اظهارات امامی کاشانی به عنوان یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران٬ یکی از صریح‌ترین موضع‌گیری‌ها درباره هرگونه اظهارنظر مخالف نظرات علی خامنه‌ای است.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که علی مطهری٬ نماینده مجلس بیش از این بارها گفته بود که «اگر کسی نظری مخالف نظر ولی فقیه داشته باشد باید بتواند حرفش را بیان کند. این معنی ندارد که چون نظر ولی فقیه است دیگر کسی نتواند حرف بزند».
آقای مطهری با انتقاد از این منطق که همه درباره حوادث سال ۸۸ باید یک تحلیل داشته باشند٬ اضافه کرده بود که «می‌گویند شما یک چیز دیگری می‌گویید و این تصمیم نظام است. این دیگر چه حرفی است؟ ممکن است تصمیم نظام اشتباه باشد. نباید حرف زد؟»
وی به صراحت گفته بود که «کسی ممکن است نظری خلاف رهبری داشته باشد و آن را اعلام کند اما این فرد را راحت نمی‌گذارند و اگر کسی نظر مخالف ایشان بدهد یا از ایشان انتقاد کند با او برخورد می‌کنند».
موضع‌گیری‌های وی درباره ولایت فقیه٬ از جمله موجب شد که ۱۸ اسفند ۹۳ گروهی که لباس‌شخصی و افرادی که «خودسر» خوانده می‌شوند نزدیک فرودگاه شیراز به وی حمله کرده و مانع سخنرانی او در دانشگاه این شهر شوند.
اسدالله ایمانی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان فارس و امام جمعه شیراز با حمایت علی از ضاربان مطهری گفته بود: «اگر کسی حریم ولایت و خبرگان رهبری را شکست باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟ اگر باد را کاشتید مگر نه این است که طوفان درو می‌کنید؟»
نزدیکان علی خامنه‌ای بعد از حوادث سال ۸۸ بارها مدعی شده‌اند که وی تنها فردی بود که توانست جمهوری اسلامی را از بحران ایجادشده بر سر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آن سال «نجات» دهد.
بسیاری از نظامیان و محافظه‌کاران تندرو ضمن تعریف و تمجیدهای اغراق‌آمیز از علی خامنه‌ای٬ نسبت به بیان نظرات مخالف با نظر وی نیز به شدت واکنش نشان‌ می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر