۱۳۹۵ خرداد ۲۹, شنبه

بی توجهی جمهوری اسلامی به سلامتی زندانیان؛ ابتلای یک زندانی سیاسی به بیماری «سل»

hasan-Yosef-Pourseifi-sahamnews
بر اساس اسنادی که برای انتشار در اختیار «سحام» قرار گرفته، «محمدحسن یوسف پورسیفی» زندانی سیاسی اسبق بند ۳۵۰ زندان اوین، به بیماری «سل پیشرفته» مبتلا شده است.
به گزارش خبرنگار «سحام»، «محمدحسن یوسف پورسیفی» گوینده و تهیه‌کننده اسبق رادیو ایران در سال ۱۳۹۰ توسط نهاد امنیتی اطلاعات سپاه بازداشت و به قید وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی (گواهی عدم تحمل کیفر صادره توسط پزشکی قانونی) از زندان آزاد شده است.
hasan-Yosef-Pourseifi-sahamnews-1وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست «ابوالقاسم صلواتی» به ۶۶ ماه حبس تعزیری به اتهام «اجتماع و تبانی» به خاطر مسئولیت واحد جذب و معرفی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» محکوم گردیده است.
hasan-Yosef-Pourseifi-sahamnews-2«پورسیفی» ۳ سال از دوران محکومیتش را در بند ۳۵۰ زندان اوین گذراند و در طول مدت محکومیت خود، به «بیماری‌های آریتمی و فشار خون بالا»، «اختلال شبکیه هر دو چشم» و «دیسک کمر» مبتلا شد.
hasan-Yosef-Pourseifi-sahamnews-4این زندانی سیاسی که در تیرماه ۱۳۹۴ از زندان اوین به صورت موقت آزاد شد، هم اکنون دید چشم چپش به‌طور کلی «مختل» شده و به بیماری «سل» نیز مبتلا گردیده که باید یک‌سال در بیمارستان مسیح دانشوری تهران تحت پیگیری‌های درمانی درمان قرار گیرد.
hasan-Yosef-Pourseifi-sahamnews-3«محمدحسن یوسف پورسیفی»، عدم رسیدگی مسئولان قوه قضائیه را علت عارضه‌ها و بیماری‌های زندانیانی دانست که بالطبع هزینه‌های جانی و مالی بسیاری برای آن‌ها در بر دارد.
محمد حسن یوسف پورسیفی، مجری و تهیه کننده برنامه های رادیویی و عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان به دلیل همکاری با «مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران» در سال ۱۳۸۸ دستگیر و پس از مدتی آزاد شد. او در سال ۱۳۸۹ نیز به بهانه ارتباطش با همین مجموعه فعالان حقوق بشر از صداوسیما اخراج شد. او در ان زمان تهیه کننده ارشد برنامه رادیو تجارت بود.
یک منبع آگاه در سال ۱۳۹۳ با اشاره به وضعیت حاد جسمی این زندانی به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته بود: «او قبل از زندان هیچ بیماری نداشت اما در زندان دچار بیماری قلبی، رماتیسم و اختلال در شبکیه هر دو چشم شد و بینایی چشم هایش در فاصله کوتاه به شدت تحلیل رفت. علیرغم درخواست‌های متعدد خودش و خانواده‌اش مسولان تا ماه‌ها از انتقال او به بیمارستان خودداری کردند. بالاخره وقتی او به بیمارستان فارابی منتقل شد، پزشکان گفتند ۸۰ درصد بینایی چشم‌هایش از دست رفته و بازگشت آن غیر ممکن است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر