۱۳۹۵ تیر ۴, جمعه

گزارشی از آخرین وضعیت امیرنوذر نوری پور


امیرنوذر نورى پور

امیرنوذر نوری‌پور یکی از متهمان همکاری با یک صفحه فیسبوکی طنز در خردادماه سال ۹۱ بازداشت و با محکومیت ۱۰ سال حبس در اردیبهشت سال ۹۳ به زندان اوین رفت. حکم وی در دادگاه تجدیدنظر تایید شد اما درپی اجرایی شدن قانون تجمیع احکام، محکومیت او به دوسال‌ و شش‌ماه زندان تقلیل یافت. آقای نوری‌پور هم اکنون در زندان اوین ایام محکومیت خود را سپری می کند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، امیرنوذر نوری پور، حمید خوش سیر، سهیل بابادی، یاسر حمیدی، کوروش (محمد) نصیری و تعدادی شهروند دیگر به اتهام همکاری با ”کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان” در تاریخ سوم خرداد سال ۹۱ و طی عملیت مشترک وزارت اطلاعات و اطلاعات ثارالله سپاه دستگیر شدند.
امیرنوذر نوری پور به مدت هفتاد و پنج روز در بند ۲الف سپاه بازداشت بود و سپس با قرار وثیقه سیصد میلیون تومانی موقتا آزاد شد.
آقای نوری پور به دلیل ارسال ۲۲ بیت شعر انتقادی اجتماعی به صفحه مجازی کمپین مذکور و به اتهام ”توهین به مقدسات” و ”اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.
این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب عینا تایید شد با اینحال به استناد ماده ۱۳۴ حکم وی تجمیع شده و سپس مشمول عفو عمومی قرار گرفت و به دو سال و شش ماه کاهش یافت.
نوری پور در تاریخ ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۹۳ برای اجرای حکم وارد بند عمومی زندان شد. پس از ورود به زندان مدت یک‌سال‌و‌شش‌ماه از محکومیتش را در شرایط نامناسب بند هشت زندان اوین گذراند و در این مدت به بیماریهای عفونی دچار شده است.
وی متاهل و داری یک فرزند بوده و در حال حاضر در سالن دو بند هفت زندان اوین نگهداری می‌شود. محکومت قانونی این زندانی عقیدتی در تاریخ ۱۷ مردادماه سال جاری پایان خواهد یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر