۱۳۹۵ خرداد ۳۰, یکشنبه

نوید خانجانی در بیمارستان بستری شد


 نوید خانجانی

نوید خانجانی، فعال حقوق بشر، در چهارمین سال از دوران محکومیت خود، به دلیل وضغیت نامساعد جسمانی در بیمارستان بستری می باشد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نوید خانجانی، فعال حقوق بشر، چند ماه پیش به دلیل کاهش شدید وزن و وخامت حال از سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر به بیمارستان انتقال یافته است اما هنوز از بیماری وی اطلاع دقیقی در دست نیست.
یک منبع نزدیک به آقای خانجانی در مصاحبه با فعالان حقوق بشر اعلام کرده است: “چند ماهیست که نوید با کاهش شدید وزن و درد در ناحیه پا و همچنین ریزش موهای بدن مواجه بود و بعد از پیگیری و انجام چند آزمایش هفته ی قبل به بیمارستان رفته بود که بنا بدستور پزشک روز گذشته جهت نمونه برداری از روده بستری شده است.”
این منبع در ادامه تاکید کرد: “پزشک بعد از دیدن سوابق پرونده ی دو جراحی قبلی مبنی بر نگرفتن نمونه برداری از کبد در جراحی‌های قبلی که توسط زندان انجام شده بود اعتراض کرده بود.”
منبع نزدیک به آقای خانجانی در مورد نوع بیماری وی هم‌چنین درپایان افزود: “با تمامی این آزمایش‌ها هنوز از بیماریش اطلاع دقیقی در دست نیست.”
نوید خانجانی مؤسس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی است که در اسفندماه ۸۸ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و حدود ۲ ماه در زندان به سر برد. وی سپس از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری و چهارصد هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر عیناً تائید شد.
اتهامات وی «نشر اکاذیب»، «تشویش اذهان و تبلیغ علیه نظام به‌واسطهٔ انتشار اخبار و گزارش‌ها و انجام مصاحبه با تلویزیون و رادیوهای بیگانه»، «عضویت در کمیته گزارشگران حقوق بشر» و همچنین «تشکیل گروه جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی» عنوان‌شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر