۱۳۹۵ تیر ۳, پنجشنبه

ایوب اسدی؛ هجدهمین روز اعتصاب غذا در سایه بی‌خبری



ایوب اسدی زندانی سیاسی بیمار و تبعیدی به زندان کاشمر در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی، عدم اعطای مرخصی استعلاجی و محکوم شدن به ۲۰ سال حبس «ناعادلانه» در هجدهمین روز اعتصاب غذا به‌سر می‌برد. این درحالی است که خانواده این زندانی از او هیچ خبری نداشته و در نگرانی به‌سر می‌برند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ایوب اسدی زندانی سیاسی تبعیدی به زندان کاشمر که از بیماری‌های آسم، دیسک کمر و ناراحتی روده رنج می‌برد در اعتراض به عدم رسیدگی به بیماری هایش، عدم اعطای مرخصی و ۲۰ سال حکم حبس «ناعادلانه اش» از روز شانزدهم خردادماه دست به اعتصاب غذا زده است.
یک منبع نزدیک به خانواده اسدی در گفتگو با هرانا با تایید تداوم اعتصاب غذای آقای اسدی خاطرنشان کرد: “خانواده اسدی از فرزندشان که با بیماری‌های مختلف در هجدهمین روز اعتصاب غذاست اصلا خبری ندارند و به دلیل دوری مسافت تاکنون موفق نشده‌اند برای کسب خبر به زندان کاشمر مراجعه کنند.”
این منبع در ادامه تاکید کرد: “مدتی‌ است آقای اسدی از زندان کاشمر تماسی هم نداشته و این بی‌خبری بر نگرانی خانواده او افزوده است.”
در گزارش روز چهارم اعتصاب غذای ایوب اسدی هرانا به نقل از یکی از منابع نزدیک به خانواده اسدی به شرح چکونگی دستگیری، روند دادرسی و کارشکنی دادستانی کاشمر در اعطای مرخصی علی‌رغم تودیع وثیقه پرداخته است.
هرانا پیش‌تر گزارش کرده بود، ایوب اسدی طی بیش از دو سال گذشته به دلیل طولانی بودن مسافت از ملاقات خانواده محروم بوده و درخواست‌های مکرر وی و خانواده اش جهت انتقال به استان کردستان بی‌نتیجه مانده است.
ایوب اسدی که هم‌اینک پنجمین سال حبس خود را در زندان کاشمر می‌گذراند، سال ۱۳۹۰ توسط نیروهای سپاه در یکی از روستاهای سنندج بازداشت شد. اتهام وی محاربه از طریق ارتباط و همکاری با احزاب مخالف کرد عنوان شد.
این شهروند اهل کامیاران پس از گذشت یک سال از بازداشت، در مردادماه ۱۳۹۱ توسط شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب سنندج محاکمه و به تحمل بیست سال حبس تعزیری و تبعید به زندان کاشمر محکوم شد.
این زندانی مدتی را در زندان سنندج سپری کرد و سپس به زندان کاشمر تبعید شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر