۱۳۹۵ تیر ۳, پنجشنبه

حضور ۲ هزار زندانی در ندامتگاه دزفول؛ ظرفیت ۹۰۰ نفر است


zendani

رئیس ندامتگاه فجر دزفول گفت که با وجود ظرفیت ۹۰۰ نفری، دو هزار زندانی از سه شهرستان دزفول، شوش و اندیمشک در ندامتگاه فجر دزفول حضور دارد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، محمدسعید سخاوت شب گذشته در جشن گلریزان ستاد دیه که با حضور مسئولان و خیرین دزفول، اندیمشک و شوش در محل تالار پرن دزفول برگزارشد، اظهار کرد: “ندامتگاه فجر دزفول دومین زندان پرجمعیت استان خوزستان و یازدهمین زندان پرجمعیت کشور است که حوزه قضایی شمال خوزستان را در اختیار دارد”.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار زندانی مشغول تحمل کیفر در این ندامتگاه هستند، افزود: “از این تعداد، بیش از ۹۲ درصد مجرم و قانون شکن هستند که مجازات شده و باید کیفر را تحمل کنند اما سایر زندانیان که شامل ۶۶ نفر هستند مربوط به جرائم غیر عمد هستند که دچار سهل انگاری و حادثه شده اند”.
رئیس زندان دزفول با اشاره به اینکه این ۶۶ نفر از شهرستان های دزفول، شوش و اندیمشک هستند که میزان بدهی تمام این ۶۶ نفر را ۵ میلیارد و ۹۷۵ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۱۹۸ تومن و تعداد ۱۰۳ سکه تمام بهار آزادی است.
سخاوت، کمترین میزان بدهی زندانیان جرائم غیرعمد زندان دزفول را ۴۳۵ هزار تومان و بیشترین میزان بدهی را بیش از یک میلیارد تومان برشمرد و عنوان کرد: “متاسفانه برخی زندانیان جرایمی مانند تصادف، درست در زمانی که دچار کسری پرداخت بیمه خود هستند دچار سانحه می شوند”.
وی همچنین با بیان اینکه از تعداد ۶۶ نفر زندانی جرائم غیرعمد چهار نفر جزو سادات هستند خواستار توجه و احترام ویژه نسبت به آزادسازی این سادات زندانی شد.
رئیس ندامتگاه فجر دزفول  میزان بدهی این چهار زندانی سادات را ۱۰۳ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۸۸۷ تومن  دانست و گفت: “در میان زندانیان جرائم غیرعمد نیز ۸۲ نفر جزو سادات هستند”.
سخاوت در پایان ابراز امیدواری کرد که با حضور خیرین بتوان زندانیان جرائم غیرعمدی را که خانواده آنها چشم انتظار حضورشان هستند را آزاد کرد.
در این جشن گلریزان که با ضیافت افطار همراه بود خیرین حاضر در مراسم کمک های نقدی و غیرنقدی خود را درجهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد تحویل دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر