۱۳۹۵ آبان ۱, شنبه

ضرب‌و‌شتم مدیر مدرسه باعث به کما رفتن یک دانش‌آموز در خدابنده شد / تکذیب مدیر آموزش‌و‌پرورش خدابنده


ضرب و شتم دانش‌آموز

ضرب‌وشتم مدیر مدرسه باعث به کما‌رفتن یک دانش‌آموز در روستای توزلو در شهرستان خدابنده شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از اشراق‌آنلاین، ضرب‌وشتم مدیر مدرسه به نام نصیحتگو باعث به کمارفتن دانش‌آموزی به نام حسن سلیمانی در روستای توزلو شهرستان خدابنده شد و دانش‌آموز مذکور در بیمارستان بستری شده است و همچنان حال مساعدی ندارد.
بر اساس گفته هم‌کلاسی‌های حسن سلیمانی، وی درصف با دوست خود چند کلمه‌ای صحبت می‌کند که این کار باعث عصبانیت مدیر مدرسه می‌شود به طوری که با شیلنگ به جان دانش‌آموز می‌افتد.
ضربات مدیر مدرسه در حدی بود که این دانش‌آموز بیش از بیست دقیقه به کما می‌رود و باتلاش معلمان به هوش آمده و تا موقع تعطیل شدن مدرسه در دفتر مدرسه مورد مراقبت قرار می‌گیرد.
بعد از تعطیل شدن مدرسه، این دانش‌آموز که گفته می‌شود یتیم است توسط برادر مدیر با موتورسیکلت به خانه برده می‌شود و خانواده از ترس، موضوع ضرب‌وشتم را مخفی می‌کند ولی شامگاه حال این دانش‌آموز وخیم می‌شود و وی را سریعا به بیمارستان امیر‌المومنین خدابنده منتقل می‌کنند که با تایید پزشک معالج مبنی برضربه وارده، پلیس ۱۱۰جهت بررسی و صورتجلسه به بیمارستان احضار و پزشکی قانونی نیز درجریان امر قرار می‌گیرد.
اما اکنون مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده می‌گوید آن طور که «از منابع آگاه پرس‌وجو شده» این گزارش‌ها «شایعه‌ای بیش نبوده است».
علی اسدی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در عین حال اعلام کرده که «اگر هم ضرب‌و‌شتمی صورت گرفته باشد تا این حد و با این شدت نخواهد بود».
او اضافه کرده: «طبق گفته‌ها و شواهدی که وجود دارد، امکان این‌که این موضوع یک پاپوش برای مدیر مدرسه روستای توزلو باشد، بسیار قوی است».
در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان در یکی از مدارس منطقه ۹ تهران، یک مدرسه در منطقه «بمپور» در استان سیستان بلوچستان، یک مدرسه در منطقه «کلاله» در استان گلستان و مدرسه روستای «مختار‌آباد» شهرستان «رودبار جنوب» در استان کرمان منتشر شده بود.
در همین حال رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرده که درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس، در دو سال گذشته هزار و ۹۲۴ شکایت ثبت شده که هزار و ۲۷۴ شکایت «به حق» بوده است.
در این زمینه محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، روز شنبه ۲۴ مهر، خبر داده بود که به زودی برای بررسی این گزارش‌ها نمایندگانی به استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و گلستان اعزام می‌شوند و در صورت احزار تخلف، معلمان برای محاکمه به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده در سخنان خود همچنین گفت که «اتفاقی که چندی پیش برای دختربچه خدابنده‌ای از رسانه‌ها» نقل شده بود، «طبق حکم پزشکی‌قانونی، رخداد صورت گرفته تأیید نشد».
آقای اسدی به جزئیات این اتفاق اشاره‌ای نکرده، اما اشاره او می‌تواند به پرونده «آزار و اذیت جنسی» دختری به نام «ندا» از سوی «معلم مدرسه ۲۲ بهمن روستای قره‌محمد» باشد که برای نخستین‌‌بار روزنامه محلی مردم‌نو در زنجان در اردیبهشت‌ماه از آن پرده برداشته بود.
پس از انتشار این گزارش‌ها فرمانده انتظامی استان زنجان گفته بود که این پرونده با «شیب مناسب» در مراجع قضایی در حال بررسی است و «شیب» اطلاع‌رسانی هم باید به گونه‌ای باشد که موجب «تشویش اذهان عمومی» نشود.
با این‌حال مقام‌های قضایی درباره نتیجه رسیدگی به این پرونده گزارشی ارائه نکرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر