۱۳۹۵ آبان ۲, یکشنبه

سخنگوی قوه قضائیه: خبررسانی درباره پرونده سعید طوسی جرم است


سعید طوسی

غلامحسین محسنی اژهای در آخرین نشست مطبوعاتی خود به عنوان سخنگوی قوه قضائیه ایران از صادر شدن قرار منع تعقیب سعید طوسی خبر داد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، محسنی اژهای یکشنبه دوم آبان در صد و سومین نشست خبری خود درباره پرونده سعید طوسی که متهم به سوء استفاده جنسی از شاگردان جلسات قرآن خود است، گفت: «از این ادعاها زیاد است».
اژهای درباره شکایت از سعید طوسی گفت: « اثبات برخی ادعاها سخت است و اگر قاضی با علم خودش به آن پی ببرد، قابل اثبات است و در غیر این صورت اثبات کمی سخت است».
سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد که در این پرونده چهار شاکی وجود دارد و در مسئله خلاف عفت عمومی قرار منع تعقیب صادر و تأیید شده است.
او گفت: «در ادعای دیگر تشویق به فساد مطرح شده است که در این قسمت قرار منع تعقیب صادر شده است و دادگاه هم با قرائن و شواهدی اعلام کرده است که رسیدگی ادامه یابد و قرار منع تعقیب نقض شود. در خصوص مسئله خلاف عفت عمومی و اخلاق عمومی قرار منع تعقیب تأیید شده است».
اژهای درباره واکنشها به خبر سوء استفاده جنسی قاری قرآن بیت رهبری ایران گفت: «بدون تردید ضد انقلاب به دنبال سودجویی از این پرونده ها هستند و چرا همه رسانه های ضد انقلاب در یک مورد خاص، موضوع را دنبال می کنند. این میزان سر و صدا برای یک پرونده غیرطبیعی است با این حال تا زمانی که قرار مجرمیت صادر نشده است رسانه ها نباید دست به انتشار بزنند چرا که جرم محسوب شده و قابل پیگیرد است. گاهی اوقات جبران برخی دروغ ها ممکن نیست».
روز گذشته خبرگزاری ایکنا خبری را با این محتوا در سایت خبری خود گذاشت که سه تن از شاکیان سعید طوسی در حال تنظیم نامهای به رئیس قوه قضائیه هستند. این خبر چند ساعت بعد از روی سایت این خبرگزاری برداشته شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر