۱۳۹۶ مرداد ۱۳, جمعه

اعدام سه زندانی در شیراز/ انتقال دو زندانی به انفرادی جهت اجرای حکم در ارومیه

در هفته گذشته حکم اعدام سه جوان در زندان عادل آباد شیراز به اجرا در آمد ؛ همچنین امروز دو زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه ( دریا ) جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبح روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ماه سه زندانی با هویت «ابولحسن ابروان»، «عطا عطازاده» و «حسن عارفیان فر» به اتهام قتل عمد به طناب دار آویخته شدند.
سازمان حقوق بشر ایران نوشته است؛ این سه جوان که هنگام بازداشت زیر ۲۰ سال سن داشتند متهم بودند که سال ۱۳۹۲ به همراه دوست دیگرشان «محسن پورمند» اقدام به سرقت یک خودرو کرده و موجب مرگ راننده شده‌اند. «محسن پورمند» چهارمین متهم پرونده به ۱۳ سال زندان محکوم شد.
یک منبع مطلع در این خصوص گفته است: «راننده هنگام سرقت مقاومت کرده و زخمی شده بود و این‌ها دست و پایش را می‌بندند و کنار جاده ر‌هایش می‌کنند که متاسفانه باعث فوت راننده می‌شود. این سه زندانی پس از آنکه خانواده مقتول حاضر به رضایت نشد و تفاضل دیه را پرداخت کرد اعدام شدند.»
از سویی دیگر، صبح روز جاری، جمعه ۱۳ مرداد ماه دو زندانی در زندان مرکزی ارومیه به سلول انفرادی منتقل شدند. هویت این دو زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌اند «سعید پورهرمز» ۳۸ ساله، مجرد و اهل نقده و «حسین شاهی» احراز شده و ایشان به ترتیب از بندهای ۱۵ و ۱۴ این زندان به سلول انفرادی منتقل شده‌اند.
شایان ذکر است در هفته گذشته سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به طرح تخفیف مجازات اعدام قاچاقچیان مخدر در مجلس ایران، خواستار آن شد که نمایندگان به طور کلی مجازات اعدام برای جرائم مربوط به مواد مخدر را لغو کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر