۱۳۹۶ شهریور ۱, چهارشنبه

دادستان تهران « تسلیم اعتصاب غذای زندانیان نمی‌شویم.»



دادستان تهران در واکنش به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اعتصاب غذای برخی از زندانیان سیاسی گفت «قوه قضائیه تحت تأثیر این‌گونه اقدامات زندانیان قرار نمی‌گیرد.»
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عباس جعفری دولت‌آبادی ، دادستان تهران ، در همایشی که امروز چهارشنبه اول شهریور در تهران برگزار شد ، اعلام کرد: «به برخی زندانیان که به اعتصاب غذا و سایر تهدیدها روی می‌آورند اعلام می‌کنیم که این اقدامات، اموری شکست‌خورده است و دستگاه قضایی تسلیم این موارد نمی‌شود.
دولت‌آبادی افزوده است: «مجازات زندانیان باید به طور کامل اجرا شود و قرار نیست ما تحت تأثیر برخی اقدامات زندانیان از جمله اعتصاب غذا قرار گیریم.»
جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر در پی انتقال به سالن ۱۰ این زندان در اعتراض به این انتقال و شرایط نامساعدشان در این سالن در اعتصاب غذا به سر می‌برند.
هشتم مردادماه، پس از یورش گارد ویژه زندان رجایی‌شهر به زندانیان عقیدتی و سیاسی محبوس در سالن ۱۲ اندرزگاه ۴ این زندان و انتقال آنان به سالن ۱۰، تمام ۵۳ زندانی منتقل‌شده نسبت این عمل اعتراض کردند. در پی این اعتراض شماری از آنان به سلول انفرادی منتقل و دست به اعتصاب غذا زدند که اعتصاب آنان تا به امروز ادامه داشته است.
سالن ده اندرزگاه چهار زندان رجایی‌شهر برخلاف آئین‌نامه زندان‌ها، مجهز به چهل دوربین مداربسته و شصت و چهار سیستم شنود است.
عدم وجود تهویه مناسب، تلویزیون و کولر محدودیت در استفاده از تلفن و هواخوری شرایط را برای زندانیان دشوارتر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر