۱۳۹۶ مرداد ۳۰, دوشنبه

مرگ کولبر نوجوان در پی شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی در ماکو



صبح روز جاری، در پی شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی در روستای «یاریم قیه علیا» از توابع ماکو، یک کولبر نوجوان جان خود را از دست داد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بامداد روز جاری ۳۰ مرداد ماه ، یک کولبر نوجوان به نام « وحید دولتخواه جنکانلو » از سوی نیروهای « پاسگاه میل ۳۷ هنگ مرزی بازرگان » هدف تیراندازی مستقیم قرار گرفت و کشته شد.
مأموران هنگ مرزی، این کولبر نوجوان را از فاصله نزدیک مورد هدف تیراندازی مستقیم قرار دادند و مجروح می‌کنند بعد از زخمی کردن این کولبر نوجوان نیروهای نظامی بار وی را کە حامل سیگار بوده مصادره و از محل متواری می‌شوند.
یک منبع آگاه در این خصوص به شبکه حقوق بشر کردستان گفت: «این کولبر بعد از زخمی شدن توسط مردم روستا به بیمارستان فجر ماکو منتقل شد، پس از چند ساعت بستری شدن در بخش آی سی یو بیمارستان، به دلیل شدت جراحات جان‌باخته است.»
این منبع در ادامه افزود: «تا این لحظه جنازه این کولبر به خانواده تحویل داده نشده است. همچنین پس از مراجعه خانواده‌ی وی جهت شکایت به دادگاه، از سوی یکی از مسئولین دادگاه مورد بی‌احترامی قرار گرفته و بیرون انداخته می‌شوند.»
این کولبر کشته شده متولد ۷ اسفندماه سال ۷۸ روستای یاریم قیه علیا از توابع شهرستان ماکو می‌باشد.
لازم به ذکر است؛ سال گذشته نیز در ۱۳ تیرماه، یک کولبر نوجوان به نام «برهان علم‌هولو» در یکی از مناطق مرزی ماکو توسط نیروهای نظامی ایران به قتل رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر