۱۳۹۶ شهریور ۸, چهارشنبه

متهم به قتل آتنا اصلانی به « اعدام در ملأ عام » محکوم شد



محمد علی قاصدی، رئیس کل دادگستری اردبیل روز چهارشنبه ۸ شهریور از صدور حکم برای پرونده «آتنا اصلانی» و محکومیت متهم به «اعدام در ملاء عام» و قصاص نفس خبر داد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از میزان، رئیس کل دادگستری اردبیل گفته که متهم به دلیل قتل عمد محکوم به قصاص نفس ، به دلیل تجاوز به عنف ، محکوم به اعدام  و به دلیل سرقت ، محکوم به حبس و شلاق و رد مال شده است.
به گفته وی پس از انجام «روند ابلاغ و رسیدگی پرونده» در دیوان عالی کشور و تائید حکم در این دیوان، اقدام لازم برای اجرا انجام خواهد شد.
اواخر خرداد ماه گذشته، آتنا اصلانی، دختر هفت ساله‌ ساکن پارس آباد مغان در استان اردبیل گم شد.
پدر آتنا که در خیابانی در پارس آباد دستفروشی می‌کرده و آتنا در روز گم شدن، همراه پدر خود بوده است.
 چند روز پس از اعلام گم شدن این کودک، پلیس فردی را در این زمینه بازداشت کرد و حدود ۲۰ روز پس از مفقود شدن آتنا، پلیس اعلام کرد که فرد مورد نظر اعتراف کرده که جسد آتنا را در یک بشکه رنگرزی در پارکینگ خانه انداخته است.
پس از پیداشدن جسد آتنا و انجام بررسی پزشکی قانونی، مشخص شد که این کودک، قاتل پیش از انجام قتل، او را آزار و اذیت جنسی هم کرده است.
هرچند پس از اعلام این موضوع و پیدا شدن جنازه آتنا، وکیل متهم اعلام کرد که وی بی‌گناه است.
از سوی دیگر غلامحسین محسنی اژه‌ای ، سخنگوی قوه قضائیه در نشست مطبوعاتی خود اعلام کرد که متهم به قتل دیگری هم اعتراف کرده و گفته که زن دیگری را هم به قتل رسانده و جنازه او را در چاهی رها کرده است.
هرچند به گفته اژه‌ای «با همه تحقیقاتی که انجام شده، هنوز آثاری از آن جسد  کشف نشد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر