۱۳۹۶ شهریور ۶, دوشنبه

پرونده‌ سازی جدید برای سهیل عربی/ ممانعت از انتقال به دادسرا



سهیل عربی ، زندانی عقیدتی زندان اوین ، پس از چهار سال حبس هم اکنون با پرونده جدیدی از سوی سپاه روبه‌ رو است که در شعبه سوم بازپرسی دادسرای مقدس در دست بررسی است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شعبه سوم بازپرسی دادسرای مقدس در روزهای اخیر سهیل عربی ، زندانی عقیدتی را برای رسیدگی به پرونده جدیدی که از سوی نیروهای سپاه تشکیل شده ، به این محل احضار کرده است اما مسئولان زندان به بهانه امتناع این زندانی عقیدتی از پوشیدن لباس زندان از اعزام وی ممانعت کرده‌اند.
سهیل عربی که در اعتراض به دستگیری و تهدید همسرش و همچنین پرونده سازی برای وی از سوی نیروهای سپاه از دوم شهریورماه، دست به اعتصاب غذا زده است، پس از گذشت چهار روز به دلیل افت فشار و وزن در وضعیت نامساعدی به سر می‌برد.
نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی، در مردادماه به مدت هشت روز در بازداشت نیروهای امنیتی به سر برد و پس از آن نیز مکررا طی تماس های تلفنی او را تهدید کرده‌اند که اطلاع‌رسانی درباره پرونده اتهامات مطروحه برای این خانواده را سنگین‌تر خواهد کرد.
لازم به یادآوری است؛ در پی بازداشت نسترن نعیمی از سوی نیروهای سپاه، این زندانی عقیدتی اعلام اعتصاب غذا کرد و او نیز از سوی مسئولان زندان به بند دو-الف منتقل گردید. وی در حالی که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در بند دوـالف از سوی ماموران بازجویی، تحت انواع شکنجه و ضرب و شتم از ناحیه سروصورت قرار گرفته است.
این زندانی بند ۳۵۰ علیرغم سرگیجه، سردرد شدید حالت تهوع و مشکلات بینایی بر اثر ضرب و شتم  از رسیدگی درمانی مناسبدر زندان محروم مانده و مسئولان از رسیدگی به وی خودداری می‌کنند.
سهیل عربی، زندانی عقیدتی، در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.
شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.
وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل گشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر