۱۳۹۶ شهریور ۸, چهارشنبه

نماینده مجلس : گرداندن متهمان در ملاعام موجب از بین رفتن قباحت ناهنجاری‌ها می‌شود



بهمن طاهرخانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت که گرداندن “اراذل” در ملاعام موجب از بین رفتن قباحت ناهنجاری‌ها، طغیان تخلفات و حرمت‌شکنی شخصیتی افراد و خانواده‌ها می‌شود. وی افزود “پلیس به همراه سایر دستگاه‌ها باید به دنبال اصلاح ساختارهای اصلی باشد، اشتغال‌زایی، ایجاد مراکز ارتقا درک و فهم ارزش‌های فرهنگی و خانوادگی و نهادینه سازی اصول اخلاقی باید جایگزین این اقدامات موقتی شود”.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خانه ملت ، بهمن طاهرخانی  در خصوص سیاست‌های پلیس در بسترسازی امنیت محله‌ محور ، گفت: “ فرهنگ جامعه ما به وابستگی خانوادگی و طایفه‌ای منوط است از این رو طرح پلیس برای جمع‌ آوری و گرداندن اراذل و اوباش و حتی برخی از مجرمان در ملاعام با شعار امنیت محله محور در بلند مدت تاثیرگذار و بازدارنده نیست کما اینکه نهاده های خانوادگی را به هم می زند”.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: “با توجه به اینکه ابزارهایی کامل و مجهز برای کنترل اراذل و اوباش یا گروه‌های مختلف مجرمان در جامعه به دلیل نقص در ساختارها وجود ندارد ، طرح امنیت محله محوری پلیس تنها در کوتاه مدت تاثیرگذار است اما پاسخگو نخواهد بود”.
وی با بیان اینکه تدابیر اساسی برای رفع تخلفات اراذل و اوباش و مجرمان در جامعه باید اندیشیده شود، افزود: “علل گرایش افراد به ناهنجاری‌ها باید بررسی شود، متاسفانه علی رغم فرهنگ غنی و نقش بالا و ارزشمند نهاد خانواده، برخی افراد به برخی ناهنجاری‌ها روی می‌آورند”.
طاهرخانی معتقد است: “عواملی چون فقر فرهنگی ، فقر اقتصادی ، بیکاری و غیره به افزایش ناهنجاری‌ها دامن می‌زند لذا با اصلاح این معضلات باید نهادهای ساختاری اصلاح شود ، لذا با فرهنگ‌ سازی و اشتغال‌ زایی به جای بسترسازی امنیت محله‌ محوری باید نسبت به رفع ناهنجاری‌ها گام برداشته شود”.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: “متخلفان و مجرمانی که در ملاعام به مردم نشان داده می‌شوند به دلیل حرمت‌شکنی صورت گرفته، مورد سرزنش خانواده نیز قرار گرفته لذا ناهنجاری‌های درونی و بیرونی آنها طغیان خواهد کرد، اما اگر جایگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متخلفان در جامعه باز و هویدا شود، آنها به سمت و سوی معضلات و آسیب‌های اجتماعی نخواهند رفت”.
وی یادآور شد: “اقدامات امنیت محله‌محور تنها سبب از بین رفتن قباحت ناهنجاری و تخلفات اجتماعی می‌شود، لذا وقتی با این کارها شخصیت متخلفان برای همه شکسته شود، دیگر به هیچ چیز پایبند نخواهد بود، در واقع این اقدام پلیس تنها مُسکنی است که به طور مقطعی تاثیرگذار است”.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: “تداوم طرح امنیت محله‌محوری قطعا اثرات منفی به جا می‌گذارد، لذا پلیس به همراه سایر دستگاه‌ها باید به دنبال اصلاح ساختارهای اصلی باشد، اشتغال‌زایی، ایجاد مراکز ارتقا درک و فهم ارزش‌های فرهنگی و خانوادگی و نهادینه سازی اصول اخلاقی باید جایگزین این اقدامات موقتی شود”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر