۱۳۹۶ شهریور ۷, سه‌شنبه

تجمع ۲۰۰ نفری کارگران و کسبه صنعت کیف و کفش



حدود ۲۰۰ نفر از کارگران و کسبه صنف کیف و کفش استان تهران در اعتراض به تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های تولید کننده این محصولات مقابل وزارت کشور، تجمع کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، روز گذشته ، حدود ۲۰۰ نفر از کارگران و کسبه صنف کیف و کفش استان تهران ، در اعتراض به بیکاری‌های گسترده در این صنعت و تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های تولید کننده این محصولات مقابل وزارت کشور ، تجمع کردند.
جمعی از حاضرین در تجمع در این رابطه گفتند که حضور گسترده کارگران خارجی و افزایش حجم محصولات خارجی در بازار، موجب شده است که بسیاری از کارگاه‌های تولیدکننده محصولات کیف و کفش تعطیل شوند.
این در حالی است که به گفته معترضین هم‌اکنون ۲ هزار کارگاه در سطح شهر مشغول تولید محصولات کیف و کفش هستند که اگر این روند ادامه یابد، هزاران کارگر و کسبه که در دو دهه اخیر در این صنعت کسب تجربه کرده‌اند، بیکار می‌شوند.
کارگران حاضر در تجمع دیروز، گفتند: برخی افراد کارگران خارجی را به‌صورت گسترده از کشورهای همسایه وارد ایران می‌کنند.
به ادعای یک نفر از معترضین ازآنجاکه کارگران خارجی هیچ مجوزی برای ورود به ایران دارند، کارفرما آنها را تا زمان کسب مجوزهای لازم، در یک کارگاه حبس و به‌صورت شبانه‌روزی و در قبال پرداخت دستمزد بسیار ناچیز، از آنان کار می‌کشد.
این امر موجب شده است که قیمت محصول تولیدشده توسط کارگر خارجی به یک سوم محصول داخلی برسد و توزیع‌کنندگان بزرگ بازار نیز کالاهای موردنیاز خود را از آنان تهیه کنند.
ازنظر معترضان این نحوه حضور کارگران خارجی به‌گونه‌ای به کارگران ایرانی و کارفرمایانشان ضربه زده است که بسیاری از آنها با توجیه‌پذیر نبودن تولید، بیکار شده‌اند و ناچار برای گذران معاش به‌کارهای خدماتی روی آورده‌اند.
واردات محصولات خارجی نیز از دیگر چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان محصولات کیف و چرم داخل کشور است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر