۱۳۹۶ مرداد ۲۶, پنجشنبه

عفو بین‌ الملل بار دیگر در خصوص وضعیت وخیم آرش صادقی هشدار داد



سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای نسبت به امتناع مسئولین از درمان این زندانی سیاسی اعتراض و در خصوص وضعیت وی ابراز نگرانی کرد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران ، در بیانیه سازمان عفو بین‌ الملل که روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه منتشر شد ، اعلام گشته که آرش صادقی در اواسط مردادماه به بیمارستان منتقل و پس از ساعاتی بستری بودن با دخالت نیروهای امنیتی بار دیگر به زندان بازگردانده شده است.
عفو بین‌الملل اشاره کرده «ممانعت از تکمیل درمان این زندانی سیاسی» مصداق شکنجه است و طی پنج ماه گذشته چهار آرش صادقی چهار بار به بیمارستان منتقل و رسیدگی پزشکی تخصصی به اوین بازگردانده شده است.
این سازمان در پایان تأکید کرده است که آرش صادقی برای درمان عوارض ناشی از اعتصاب غذای اعتراضی‌اش باید برای مدت طولانی در بیمارستان تحت درمان قرار گیرد.
آرش صادقی، در پی اعتصاب‌های طولانی‌مدت از مشکلات عدیده جسمی، از جمله آریتمی قلب، از دست رفتن بیش از نیمی از کارایی کلیه راست و نیمی از کلیه چپ، مشکلات ریوی، مشکلات کبد و روده رنج می‌برد و همچنین معده وی نیز نمی‌تواند غذای های جامد را جذب کند.
تکمیل نبودن پرونده پزشکی آرش صادقی، نتیجه عدم ارسال و پیگیری پرونده پزشکی او از سمت مسئولین زندان صورت گرفته است.
پزشکان بهداری چندی پیش برای آرش صادقی به دلیل فقر شدید پروتئین در بدن، سرم پروتئین تجویز کرده‌اند و تزریق این سرم باید تحت مراقبت‌های ویژه و در بیمارستان انجام شود اما تاکنون این امر به دلیل مخالف مسئولان و ضابطین سپاه محقق نشده است.
طبق گفته پزشکان، در صورت تداوم فقر پروتئین در بدن، کلیه، قلب و کبد این زندانی سیاسی بیشتر آسیب می‌بیند و می‌بایست برای وی سرم پروتئین تجویز شود ولی ازآنجاکه بدن آرش صادقی ضعیف شده است، احتمال می‌رود در هنگام تزریق سرم خون لخته شود؛ بنابراین این تزریق باید در بیمارستان و تحت مراقبت‌های ویژه صورت بگیرد و امکان انجام آن در بهداری وجود ندارد.
آرش صادقی که پیش‌تر در پی بازداشت مجدد همسرش دست به اعتصاب غذا زده بود، پس دیدار با دادستان و قول کتبی وی برای رسیدگی خارج از نوبت به پرونده گلرخ ایرایی، ۱۸ بهمن‌ماه اعتصاب غذای خود را برای دومین بار متوقف کرد؛ این زندانی سیاسی پس از پایان اعتصاب غذا به بیمارستان انتقال یافت اما پس از ساعاتی بار دیگر با مخالفت نیروهای امنیتی به زندان اوین بازگردانده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر