۱۳۹۶ مرداد ۲۶, پنجشنبه

وجود بیش از ۴۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در لرستان

مدیرکل کار ، تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: ۴ هزار و ۱۵۰ کودک بازمانده از تحصیل در لرستان وجود دارد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، علی آشتاب، مدیرکل کار ، تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان ، امروز ظهر ، با اشاره به اینکه طرحی تحت عنوان « جلوگیری از نسلی شدن فقر » در حال اجرا است ، اظهار داشت : در قالب این طرح ، کودکان بازمانده از تحصیل مورد مطالعه دقیق قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات پژوهشی انجام شده در کشور ۱۳۴ هزار و ۳۹۶ کودک بازمانده از تحصیل در سطح کشور شناسایی شده است ، تصریح کرد: سهم لرستان از این تعداد ۴ هزار و ۱۵۰ نفر اعلام شده است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان راستی آزمایی این آمار را از جمله برنامه های استان برشمرد و تاکید کرد: با ۸۱۵ نفر از این بانک اطلاعاتی تماس حاصل شد تا علل بازماندن از تحصیل را از آنان جویا شوند.
آشتاب تصریح کرد: ۷۲ نفر علت بازماندن از تحصیل را معلولیت، ۹۷ نفر فقر، ۱۸ نفر زندگی در خارج از کشور، ۴۵ نفر دوری از مدرسه و ۲۸۶ نفر هم  علت را بیماری، عدم علاقه یا کوچ نشینی عنوان کردند.
وی اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش برای راستی آزمایی دقیق این آمار و مطابقت با سامانه سواد آموزی خود می تواند آمار را اخذ و با مولفه های خود تطبیق دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر