۱۳۹۶ مرداد ۲۵, چهارشنبه

ایران در واکنش به گزارش آمریکا دربارهٔ نقض آزادی‌ های مذهبی« این گزارش بی‌ پایه و مغرضانه است»



سخنگوی وزارت خارجه ایران گزارش وزارت خارجه آمریکا دربارهٔ نقض آزادی‌های مذهبی در جمهوری اسلامی را «مغرضانه»، «سیاسی» و «مردود» توصیف کرد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بهرام قاسمی روز جاری اعلام کرد که گزارش وزارت خارجه آمریکا دربارهٔ نقض آزادی‌های مذهبی ، بار دیگر « تصویری تحریف‌ شده و سیاسی » از وضعیت آزادی‌های مذهبی در جمهوری اسلامی ارائه شده‌است.
آقای قاسمی افزوده است آمریکا «ارزیابی واقع‌بینانه‌ای از اوضاع داخلی کشورها به خصوص از شرایط جمعیتی و مذهبی آنها ندارد».
وی همچنین اظهار کرده که مسلمانان آمریکا «هدف اقدامات خشن و تبعیض‌آمیز از سوی نهادهای دولتی همچون پلیس و نیروهای امنیتی و همچنین تبلیغات و اقدامات اسلام‌هراسانه از سوی رسانه‌ها و نهادهای مذهبی خاص قرار می‌گیرند».
روز گذشته گزارش سالانه آمریکا درباره وضعیت آزادی‌های دینی در جهان منتشر شد؛ در این گزارش به «ادامه گفتمان ضدیهودی و ضدبهایی و انکار هولوکاست در بیانیه‌های رسمی ایران»، «اعمال محدودیت بر اهل سنت و مذاهب دیگر» و «مقابله با ترویج مذهب مسیحیت» در ایران اشاره شده است.
رکس تیلرسون روز سه شنبه در خصوص وضعیت ایران در این گزارش افزود: «جمهوری اسلامی ایران همچنان تحت قوانین مبهم ارتداد، شهروندان خود را به اعدام محکوم می‌کند.»
به گفته وزیر خارجه آمریکا، در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۰ نفر در ایران تحت عناوین اتهامی از جمله آنچه جنگ با خدا خوانده می‌شود اعدام شدند و بهاییان صرفاً به دلیل بهایی بودن زندانی می‌شوند.
ایران در گذشته نیز بارها اتهام اعمال محدودیت بر اقلیت‌های دینی و مذهبی را تکذیب کرده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر