۱۳۹۶ شهریور ۷, سه‌شنبه

تبدیل‌ شدن کارخانه‌ها به ساختمان‌های متروکه



مدیرعامل کارخانه کابل توان غرب کرمانشاه گفت: مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ها و مراکز تولیدی در استان کرمانشاه به انبار یا ساختمان‌های متروکه تبدیل شوند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، فرجی ، مدیرعامل کارخانه کابل توان غرب کرمانشاه، با تأکید بر این کارخانه روزانه بیش از ۲ تن مس تولید می‌کرد، ادامه داد: در زمان فعال بودن این مرکز تولیدی بیش از ۴۲ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت بودند ولی این افراد در حال حاضر بیکار شده‌اند و در وضعیت اقتصادی نامناسبی قرار دارند.
مدیرعامل کارخانه کابل توان غرب با تأکید بر اینکه تولیدات این مرکز تولیدی به سراسر کشور و حتی در مواردی به خارج از کشور صادر می‌شد، گفت: میزان سرمایه این کارخانه بیش از ۲ میلیارد تومان بود که همه این اعتبار از بخش خصوصی و شخصی تأمین شده است.
فرجی در پاسخ به این سؤال که آیا نیروهای بیکار شده از بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند یا خیر، بیان داشت: برخی از افراد با پیگیری‌هایی که داشته‌اند موفق به دریافت بیمه بیکاری شده‌اند.
عضو هیئت مدیر کارخانه کابل توان غرب کرمانشاه گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل تعطیلی این مرکز صنعتی نبود سرمایه در گردش بود که متأسفانه همین امر ضربه مهلکی به ادامه فعالیت ما وارد کرد.
وی با اشاره به اینکه این کارخانه بیش از ۲ سال است که در حال تعطیلی به سر می‌برد، اظهار داشت: ارزش این کارخانه که در حال حاضر به این وضعیت اسفبار دچار شده است، در حدود ۵ میلیارد تومان بوده و به معنای دیگر این سرمایه هنگفت همچنان خوابیده است.
مدیرعامل کارخانه کابل توان غرب کرمانشاه گفت: در صورت راه‌اندازی مجدد این کارخانه می‌توانیم بیش از ۳۰ کارگر دیگر را جذب کنیم ولی این امر نیازمند همراهمی مسئولان و مدیران دولتی است.
کارخانه کابل توان غرب مدت‌هاست که به تعطیلی کشیده شده و تعداد زیادی از کارکنان و کارگران این مرکز تولیدی به‌جمع بیکاران استان کرمانشاه افزوده شده‌اند و متأسفانه مسئولان استانی و کشوری نیز در این راستا هیچ کمکی برای بازگشایی این کارخانه تولیدی نداشته و ندارند.
وی اظهار داشت: این کارخانه قبل از اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی کشور و استان تعطیل شود، مواد خام خود را از داخل و خارج کشور تهیه می‌کرد و همین امر زمینه اشتغال برای هم استانی‌هایمان را فراهم آورده بود.
فرجی با اشاره به اینکه دولت هیچ کمکی برای جلوگیری از این کارخانه به ما نکرده است، تأکید کرد: «خوشبختانه این کارخانه را با همیاری و کمک هیئت مدیره و دیگر اعضا و سرمایه خصوصی راه‌اندازی کرده‌ایم، حال از مسئولان محترم استان و کشوری می‌خواهیم که به‌صورت تخصصی به معضلات این کارخانجات توجه کنند و به‌جای تدوین قانون‌های دست و پا گیر که باعث تعطیلی چرخ تولید می‌شود، رویه خود را عوض کنند و اجازه ندهند کارخانه و مراکز تولیدی استان به انبار یا ساختمان‌های متروکه تبدیل شوند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر