۱۳۹۶ شهریور ۲, پنجشنبه

خانواده های آتش نشان جان باخته حادثه « پلاسکو» تحت پوشش بنیاد شهید قرار نگرفتند.



 با گذشت هفت ماه از فاجعه هولناک آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و شهادت ۱۶ آتش‌نشان و چند شهروند ، هنوز هم خانواده‌ها تحت پوشش بنیاد شهید قرار نگرفته و از حقوق قانونی‌شان برخوردار نشده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایران، مادر مرحوم رضا نظری یکی از جانفشانان پلاسکو در این باره گفت: «با وجودی که آتش‌نشانان در عملیات‌های سخت جانشان را در راه نجات مردم از دست می‌دهند ولی متأسفانه این ایثارگران همچنان در فهرست شهدای بنیاد شهید قرار ندارند. این در حالی است که در زمان حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، رهبر هم در پیامی ضمن تحسین و تمجید از شهامت و فداکاری آتش‌نشانانی که در عملیات نجات مردم، خود دچار حادثه شده‌اند، آنان را شهیدان راه خدمت خواندند. همچنین رهبر معظم انقلاب مقرر کردند که شهدای آتش‌نشان به‌عنوان شهید منظور شوند.»
این مادر داغدار که مانند ده‌ها خانواده دیگر هنوز سوگوار عزیز از دست رفته‌اش است، ادامه داد: «با وجود تمامی این موارد، تاکنون هیچ اقدامی در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن آتش‌نشانان جان باخته از جانب بنیاد شهید صورت نگرفته و این دستگاه دولتی اعلام کرده که برای ارائه خدمت و شهید نامیدن آنها هیچ تعهدی ندارد بلکه خود شهرداری موظف به ارائه خدمات به خانواده‌های این افراد است و در حال حاضر شهرداری موظف به ارائه خدمات به خانواده‌های شهدای آتش‌نشان است.»
وی با اشاره به خلأ قانونی در حمایت از خانواده‌های شهدای مجرد آتش‌نشان نیز گفت: «به دلیل خلأ قانونی، تنها همسر و فرزندان آتش‌نشانان شهید از حقوق مربوطه برخوردارند و پدران و مادران شهدا هیچ گونه حقوق مستمری دریافت نمی‌کنند. حتی اگر شهید مجرد بوده باشد، مزایای او از بین رفته و هیچ مستمری به پدر و مادر پرداخت نخواهد شد. این در حالی است که بنیاد شهید در شرایط مشابه به پدر و مادر شهید، حقوق و مزایای مربوطه را پرداخت می‌کند. با توجه به این مسائل ما خانواده‌های آتش‌نشانان تقاضا داریم برای رفع این خلأ قانونی و همچنین تحت پوشش قرار گرفتن این شهدا از سوی بنیاد شهید، اقدامات لازم صورت گیرد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر