۱۳۹۶ مرداد ۱۱, چهارشنبه

واکنش شرکت فولاد آلیاژی به رسانه‌ای شدن خبر فوت کارگر « چرا اصرار دارید این حادثه کم‌ اهمیت را بزرگ کنید!»



در شرایطی که مهم‌ترین مساله حفظ جان کارگران و به عبارتی اول ایمنی بعد کار است، مسئولان کارخانه فولاد آلیاژی از رسانه‌ای شدن خبر فوت یکی از کارگران این کارخانه ابراز ناراحتی می‌کنند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در روزهای گذشته یک کارگر شرکت فولاد آلیاژی ایران در یزد بر اثر حادثه کاری جان خود را از دست داد. کارفرما می‌گوید: « سهل‌ انگاری کارگر به مرگ او منجر شده است ، چرا شما رسانه‌ها اصرار دارید حادثه کم‌ اهمیتی که ارزش خبری ندارد را بزرگ کنید»
در روزهای گذشته، «رامین زارع » کارگر شرکتی کارخانه فولاد آلیاژی ایران در حین تعمیر پاتیل‌های شرکت دچار حادثه شد و جان باخت. علت مرگ این کارگر ، جدا شدن و اصابت گوشواره پاتیل به سَر او عنوان شده است.
روابط عمومی کارخانه فولاد آلیاژی ایران نیز در ارتباط با حادثه، به ایلنا گفت: کارگر متوفی، طرف قرارداد با یک شرکت پیمانکاری بوده که این شرکت در زمینه آماده‌سازی و تنظیم پاتیل‌ها کار می‌کند.
این مقام مسئول با اصرار بر اینکه این حادثه شخصی بوده و حاصل سهل‌انگاری خود کارگر بوده، از تلاش برای رسانه‌ای کردن حادثه منجر به مرگ این کارگر انتقاد کرده و گفت: هنوز گزارش اداره کار و نتیجه‌ بحث‌های ایمنی فنی منتشر نشده ولی اطمینان داریم که سهل‌انگاری خود کارگر بوده‌است و چرا شما رسانه‌ها اصرار دارید حادثه کم‌اهمیتی که ارزش خبری ندارد را بزرگ کنید.
این مقام مسئول در شرایطی که مهمترین مساله حفظ جان کارگران و به عبارتی، اول ایمنی و بعد کار است، از رسانه‌ای کردن اخبار مربوط به مرگ و میر کارگران ابراز تعجب و در عین حال ناراحتی کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر