۱۳۹۶ مرداد ۱۱, چهارشنبه

۷۵ درصد خانوارهای ایرانی آسیب‌ دیده یا در معرض آسیب‌های اجتماعی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران گفت: ۷۵ درصد خانوارهای ایرانی آسیب‌دیده یا در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، احمد خاکی، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران گفت : بر اساس تحقیقات انجام‌ شده در کشور ایران سه نوع زندگی و خانواده داریم. به طوری که زندگی ۲۵ درصد خانواده‌های ایرانی « بهشتی » بوده یعنی موفق و همراه یکدیگر هستند. این در حالی است که ۵۰ درصد خانواده‌های ایرانی زندگی « برزخی و بینابینی » داشته ، یعنی برخی از اعضای خانواده همراه و موفق بوده و برخی دیگر نیز احساس سرکوب‌ شدگی و ناموفقی دارند. در این میان زندگی ۲۵ درصد خانواده‌های ایرانی « جهنمی » بوده و افراد خانواده می‌خواهند سر به تن یکدیگر نباشد.
وی ادامه داد: به‌این‌ترتیب ۷۵ درصد خانواده‌های ایرانی خاستگاه آسیب‌های اجتماعی هستند یعنی یا آسیب‌دیده بوده یا در معرض آسیب قرار دارند که برای خروج از این مسئله باید به دنبال ایجاد خانواده‌های باثبات در کشور باشیم.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران همچنین گفت: آسیب‌های اجتماعی پنهان بیشتر از آسیب‌های اجتماعی آشکار است.
وی در خصوص آمار اورژانس اجتماعی نیز تصریح کرد: اورژانس اجتماعی در سال ۹۵، ۲۷۶۵ مورد در مراکز مداخله در بحران و ۱۰ هزار و ۳۸۵ مورد در خدمات سیار و ۱۳ هزار و ۷۶۹ مورد، تماس تلفنی با خط ۱۲۳ داشته است.
فاطمه قاسم زاده نیز با بیان آنکه فقر فرهنگی و اقتصادی دو عامل مهم در ایجاد کودک آزاری است گفت: فقر فرهنگی و فقر اقتصادی همواره دو عامل مهم در پدیده‌های کودک آزاری چه در خصوص قربانیان و چه متجاوزین بوده است.
این فعال حقوق کودک گفت: کشورهایی مانند ما که برنامه‌های کاهش فقر ندارند در کنترل پدیده کودک آزاری و دیگر آسیب‌های اجتماعی چندان موفق نیستند.
قاسم زاده در خصوص فقر فرهنگی نیز گفت: نظام آموزشی و آموزش و پرورش ما همواره آسیب رسان بوده است و ما دارای کودک آزاری ساختاری در آموزش و پرورش هستیم. زیرا آموزش و پرورش هنوز آموزش حقوق کودک مهارت زندگی خودمراقبتی جنسی و … را به کودکان وظیفه خود نمی‌دانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر