۱۳۹۶ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

اعتصاب غذای سهیل عربی در زندان اوین/ نگهداری نسترن نعیمی در بند دو-الف

سهیل عربی، زندانی عقیدتی، در اعتراض به بازداشت همسرش «نسترن نعیمی» از سوی نیروهای سپاه پاسداران، در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده و سپس به بند دو-الف زندان انتقال یافته است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در پی بازداشت نسترن نعیمی ، همسر سهیل عربی ، این زندانی عقیدتی محبوس در بند ۳۵۰ اوین اعلام اعتصاب غذا کرده و از سوی مسئولان زندان به بند دو-الف منتقل شده است.
نسترن نعیمی روز گذشته از سوی نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده است و هم اکنون در بند دو-الف زندان اوین نگهداری می‌شود.
سهیل عربی، زندانی عقیدتی، در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.
شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.
وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل گشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر