۱۳۹۶ مرداد ۱۴, شنبه

شناسایی ۱۱۰ نفر بازمانده از تحصیل در شوش

مدیر آموزش‌ و پرورش شوش گفت: ۵۰۰ نفر بازمانده از تحصیل به شهرستان معرفی‌شده است که البته این آمار خطاهایی دارد و تاکنون ۱۱۰ نفر را شناسایی کرده‌ایم.
به گزارش تارنگارحقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، عبدالله رحیم‌خانی، مدیر آموزش‌ و پرورش شوش ، اظهار کرد: در شوش پراکندگی زیادی وجود دارد و همین بحث آموزش را تا حدی با مشکل مواجه می‌کند. بر اساس آماری که از تهران برای ما ارسال شده است ، حدود ۵۰۰ بازمانده از تحصیل در شوش وجود دارد که ۲۰۰ نفر متعلق به شاوور و ۳۰۰ نفر متعلق به شوش است. از افراد معرفی‌ شده تا کنون ۱۱۰ نفر شناسایی شده‌اند.
وی افزود: البته این آمار تا حد زیادی خطا دارد؛ چراکه برخی افراد از استان مهاجرت کرده‌اند یا مثلاً فوت شده‌اند اما خانواده این دانش‌آموز این مطلب را اطلاع‌رسانی نکرده‌اند. بسیاری از بازماندگان از تحصیل به دلیل فقر مالی، فقر فرهنگی، ازدواج، مهاجرت و دلایل مختلف، از تحصیل بازمانده‌اند.
مدیر آموزش‌وپرورش شوش ادامه داد: گاهی به دلیل بافت عشایری منطقه، یک خانواده به دختر خود اجازه ادامه تحصیل نمی‌دهد. هم اکنون با اجرای طرح بازماندگان از تحصیل که مدتی از آغاز اجرای آن می‌گذرد، در حال شناسایی این افراد و علت‌شناسی بازماندن از تحصیل آن‌ها هستیم.
رحیم‌خانی گفت: جلساتی با بخشداران، دهداران و مسئولان شهرستان برای افزایش همکاری‌ها در این زمینه برگزار شد و در تلاش هستیم تا این دانش‌آموزان را به مدرسه بازگردانیم، به همین منظور طی جلساتی به خانه‌های افراد بازمانده از تحصیل مراجعه و تلاش کردیم تا این دانش‌آموزان را به ادامه تحصیل راغب کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر