۱۳۹۶ مرداد ۱۴, شنبه

قتل همسر و فرزند برای دریافت بیمه عمر



مردی در مشهد، به دلیل فقر مالی و بهره بردن از بیمه عمر، همسر و فرزند یازده ماهه‌اش را به قتل رساند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، متهم پرونده ، صبح ۱۰ مرداد ماه ، همسر و فرزند یازده ماهه خود را در یک زمین بزرگ و محصور و با شلیک سلاح شکاری به سرش به قتل رسانده است.
این شهروند پس از اعتراف در حضور مقامات قضایی و کارآگاهان اداره جنایی ، جهت بررسی های بیشتر به مقر پلیس آگاهی خراسان انتقال یافته است.
گروهی از کارآگاهان اداره جنایی روز گذشته  مامور تحقیق در این پرونده و اجرای دستورات قضایی شدند. آنان موفق شدند ساک لوازم کودک را به همراه اسلحه شکسته و دیگر لوازم در بیابان های منطقه وزیرانداز و پتوها را در مکان های مورد ادعای متهم کشف کنند.
او گفته که «مشکلات مالی» انگیزه اصلی او برای این قتل بوده‌است: «وضعیت مالی ام خوب نبود از حدود ۵ ماه قبل خودم و همسرم را بیمه عمر کرده بودم تا این که فکر دریافت پول از بیمه به سرم زد».
متهم با تفنگ ساچمه‌ای از فاصله نزدیک به سر همسرش شلیک می‌کند و او را می‌کشد. کودک ۱۱ ماهه خود را نیز با کوبیدن به دیوار به قتل می‌رساند.
جزئیات دقیق‌تری از انگیزه‌ها و علل این حادثه هنوز منتشر نشده است.
رادیوزمانه در این خصوص نوشته است؛ در هفته‌های اخیر اخبار مشابهی واکنش‌های عمومی گسترده‌ای به وجود آورد. در یک نمونه پدری فرزند خود را برای دریافت دیه جلوی خودرویی پرتاب کرده‌بود و در نمونه دیگر، یک پدر فقیر به خود و فرزندان خردسالش قرض برنج خوراند.
بحران فقر به یکی از جدی ترین آسیب های اجتماعی در ایران تبدیل شده است. مهاجرت به حاشیه‌ شهرهای بزرگ به دلیل کمبود امکانات و فرصت‌های شغلی و نیز تغییرات اقلیمی به این بحران دامن زده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر