۱۳۹۵ مهر ۲۸, چهارشنبه

امین افشار نادری ، نوکیش مسیحی همچنان در بازداشت به سر می‌برد



 بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته نوکیش مسیحی امین افشار نادری همچنان در زندان اوین در بازداشت بسر می برد.

روز دوشنبه مورخ ۱۹ مهرماه ۱۳۹۵ ( ۱۰ اکتبر ۲۰۱۶) خبر آزادی سه تن از نوکیشان مسیحی که پرونده آنها مربوط به دستگیری جمعی از مسیحیان در فیروزکوه بود منتشر شد که از میان پنج بازداشتی «امین افشار نادری» و «‌محمد دهنوی» و «رامئیل بت تمرز» با قید وثیقه از زندان آزاد شدند.

با پیگیری‌های انجام شده از منابع مطلع مشخص شد که با آزادی ‌محمد دهنوی و رامئیل بت تمرز فرزند کشیش «ویکتور بت تمرز»، رهبر سابق کلیسای آشوری پنطیکاستی شهرآراء تهران موافقت شده، اما «امین افشار نادری» همچنان در زندان و بلاتکلیف است.

محمد دهنوی و رامئیل بت تمرز این دو شهروند مسیحی هر کدام با سپردن وثیقه‌های سنگین ۱۰۰ میلیون تومانی بطور موقت آزاد و باید منتظر احضاریه دادگاه باشند، اما علاوه بر « امین افشارنادری» دو نوکیش دیگر که «امیرسامان دشتی» و «هادی عسگری» هستند نیز همچنان بلاتکلیف و بدون تفهیم اتهام در بازداشت بسر می‌برند و از وضعیت آنان کماکان اطلاع دقیقی در دست نیست.

بلاتکلیف نگه‌داشتند زندانی و بازجویی‌های طولانی نه تنها رفتاری است که با زندانیان سیاسی بلکه شامل زندانیان عقیدتی نیز می‌شود که با اتهامات امنیتی روبه رو هستند.

گفتنی است این پنج شهروند تهرانی مسیحی جمعه پنجم شهریورماه ۱۳۹۵ ( ۲۶ اگوست )۲۰۱۶ برای سفری کوتاه به همراه خانواده خود به باغی در فیروزکوه رفته بودند که پس از شناسایی توسط ماموران امنیتی و لباس شخصی بازداشت شدند و پس از آن به نقطه‌ای نامعلوم انتقال یافتند.

تعدادی از آنها روز دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند. پس از این حادثه خانواده و بستگان تا هفته ها از وضعیت سلامت و محل نگهداری عزیزانشان اطلاعی نداشته اند و اسامی بازداشت شدگان مسیحی در فهرست هیچکدام از زندان‌های تهران ثبت نشده بود و نهادهای امنیتی نیز پاسخگو نبودند.

با افزایش و گرویدن ایرانیان به مسیحیت در چند سال اخیر و به‌ موازات آن فشار دولت بر مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی، جمهوری اسلامی در صدد است تا به هر وسیله ای مانع از رشد و گسترش کلیسا های خانگی در ایران شود چرا که آن را به عنوان یک تهدید مذهبی و اتهام بی اساس تهدید علیه امنیت ملی تلقی کرده و از نشر حقایق کلام انجیل در بین آحاد مردم شدیدن بیم دارد.

طبق گزارش سالیانه «وضعیت آزادی‌های مذهبی در جهان» که در (۱۰ آگوست ۲۰۱۶) از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشرشد در ایران آزادی‌های مذهبی، احکام زندان و اعدام اقلیت‌های مذهبی و قومی شدت بیشتری گرفته است. با اینحال جمهوری اسلامی این گزارش را غیرسازنده و غیر واقعی توصیف کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر