۱۳۹۵ مهر ۲۸, چهارشنبه

خودداری مسئولین زندان ارومیه از انتقال یک زندانی سیاسی به بیمارستان


زندان ارومیه ۱۰ copy

کامل شبلویی، زندانی سیاسی که از بیماری قلبی رنج می‌برد، محروم از رسیدگی پزشکی در زندان ارومیه نگهداری می‌شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان ارومیه از انتقال کامل شبلویی به مراکز درمانی به بهانه‌ امنیتی بودن پرونده‌ این زندانی سیاسی خودداری می‌کنند؛ این درحالی‌است که وی به دلیل ناراحتی قلبی نیاز فوری به رسیدگی پزشکی دارد.
شبکه حقوق بشر کردستان در این‌باره نوشت: “ کامل شبلویی از هم‌پرونده‌ای‌های بهروز آلخانی، زندانی سیاسی کُرد اعدام‌شده می‌باشد که شهریورماه امسال برای سپری کردن حکم چهار سال حبس توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌ شده و به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. این زندانی سیاسی درحالی‌که قبل از بازداشت به دلیل ناراحتی قلبی مورد عمل جراحی قلب قرار گرفته بود، بعد از بازداشت بدون در نظر گرفتن وضعیت سلامتی‌اش، به بند روان‌درمانی دو، محل نگهداری زندانیان جرائم مواد‌مخدری منتقل‌ شده و به دلیل امکانات محدود بهداری زندان، مسئولین بهداری اعلام کرده‌اند این زندانی سیاسی باید به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل بشود.”
کامل شبلویی، ۵۰ ساله، اهل روستای به‌اوان از توابع ارومیه در فروردین‌ماه سال ۸۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و به اتهام همکاری با پژاک به مدت ۵ ماه در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات ارومیه مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفت. این زندانی سیاسی بعد از دو ماه نگهداری در زندان مرکزی ارومیه با تودیع وثیقه آزاد شد. جلسه‌ دادگاه این زندانی سیاسی در یک پرونده‌ مشترک به همراه بهروز آلخانی (زندانی سیاسی اعدام‌شده) و دو شهروند دیگر کُرد در شعبه‌ یک دادگاه انقلاب ارومیه در ۲۳ مهرماه سال ۹۰ برگزار شد و این زندانی سیاسی به اتهام همکاری با پژاک به چهار سال حبس محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر