۱۳۹۵ مهر ۲۸, چهارشنبه

کوروش زیاری؛ زندانی بهایی محروم از حق مرخصی و آزادی مشروط


کوروش زیاری

کوروش زیاری، زندانی بهایی، هم‌اکنون باگذشت بیش از دو سوم از دوران محکومیت خود، محروم از حق مرخصی و آزادی مشروط در زندان رجایی‌شهر نگهداری می‌شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کوروش زیاری، زندانی بهایی، جهت سپری کردن دوران محکومیت ۵‌ ساله خود در زندان رجایی‌شهر محبوس است و مسئولان زندان علی‌رغم سپری کردن دو سوم از دوران محکومیتش با مرخصی، آزادی مشروط و یا انتقالی وی مخالفت می‌کنند.
همسر این زندانی عقیدتی، شعله شهمیری به دلیل دوری راه و معلولیت جسمانی پسرشان طی این مدت امکان ملاقات مستمر با وی را نداشته است.
کوروش زیاری در ۳۰ آبان‌ماه سال ۱۳۹۱ از سوی مأموران وزارت اطلاعات گنبدکاووس بازداشت شد و مدتی را در زندان مرکزی گرگان به نام زندان امیرآباد سپری کرد. وی سپس به مدت پنج روز در بند ۲۰۹ زندان اوین مورد بازجویی قرار گرفت. این زندانی پس از انجام بازپرسی از سوی شعبه ۳ دادسرای شهید مقدسی اوین، در روز سوم دی‌ماه سال ۱۳۹۱ از بند ۳۵۰ به سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر انتقال یافت.
این شهروند بهایی در ۲۴ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۲ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکیلات مخفی بهائی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.
کوروش زیاری، زندانی عقیدتی ۵۲ ساله، اکنون در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر جهت سپری کردن دوران محکومیت پنج‌ساله خود به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر