۱۳۹۵ خرداد ۴, سه‌شنبه

اجرای حکم حبس کامران ایازى در رابطه با “پنج شنبه سیاه” بند ۳۵۰ زندان اوین


 kamran-ayazi

دکتر کامران ایازی، هنرمند، فعال فرهنگی و زندانی سیاسی سابق بند ۳۵۰ اوین و از متهمان «پنج‌شنبه سیاه» که در این رابطه به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده بود، پنج ماه پس از آزادی برای اجرای حکم حبس به زندان اوین فراخوانده شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کامران ایازی، زندانی سیاسی سابق که از بهمن ٨٩ تا دی ماه سال گذشته را در زندان گذرانده و تنها ۵ ماه از آزادی‌اش می گذرد، برای اجرای حکم سه ماه و یک روز حبس مربوط به مقاومت در مقابل حمله گارد ویژه به بند ٣۵٠ در سال ٩٣ موسوم به «پنج‌شنبه سیاه»، جهت اجرای حکم حبس به زندان اوین فرا خوانده شد.
دکتر کامران ایازی دندانپزشک در بهمن ماه ٨٩ در شیراز دستگیر شد. دلیل بازداشت او فعالیت در فضای مجازی و وبلاگ نویسی بود که در جریان محاکمه در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب، با اتهامات توهین به مقدسات، توهین به آیت الله خمینی و خامنه ای و رئیس جمهور وقت، به ٩ سال حبس و ١۶٠ ضربه شلاق محکوم شد.
او در شب های قدر سال ٩٢ به همراه عده ای دیگر از زندانیان به اجرای احکام زندان فراخوانده و حکم ١۶٠ ضربه شلاق در موردش اجرا شد.
در همین سال و در پی اعلام عفو عمومی، سه سال از حکم ٩ سال حبس او بخشیده شد.
کامران ایازی از جمله معترضان به دخالت سازمان زندان‌ها در انتخاب مستقیم وکیل بند در زمستان سال ٩٢ بود که به همراه تعدادی از زندانیان سیاسی به سلول انفرادی منتقل شد .
در فروردین ١٣٩٣ و پس از حمله زندان‌بانان و ماموران لباس شخصی همراه یگان گارد ویژه زندان، کامران ایازی به همراه ساکنان اتاق ٣ و اتاق یک بند ٣۵٠ ، حاضر به تمکین در مقابل اقدامات غیر قانونی آن‌ها نشد.
سران معترضان و مقاومت کنندگان پس از آن درگیر پرونده سازی شده، حکم اعدام غلامرضا خسروی اجرا شد و آقای ایازی به همراه بسیاری از معترضان به بند امنیتی زندان رجائی‌شهر کرج تبعید شدند.
تخفیف اعمال شده در عفو عمومی سال ٩٢، پس از این ماجرا به طور غیر قانونی توسط دادستانی تهران از پرونده وی حذف شد.
کامران ایازی در پرونده «پنجشنبه سیاه » به ٣ ماه و یک روز حبس محکوم شد و با احتساب قطعی شدن حکم، بایستی تا فروردین سال جاری را در حبس می گذراند. این درحالی بود که وی در دی‌ماه سال گذشته از زندان آزاد شد و اکنون بعد از ۵ ماه آزادی مجداد به زندان فراخوانده شده است.
با توجه به تصویب ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، با تجمیع احکام این زندانی سیاسی، تاریخ آزادی او در خردادماه سال ۹۱ تعیین و در برگه تعیین وضعیت او ثبت شد ولی زمان نهایی پایان حبس با حذف سه سال تخفیف اعمال شده در سال ۹۲، به دی‌ماه سال ۹۵ موکول شد.
گفتنی است کامران ایازی ضمن مدیریت بخش عمده ای از برنامه های فرهنگی-هنری موسوم به گلگشت عصر جمعه ۳۵۰، در دوران حبس خود، به سرودن چند شعر و ساخت چندین قطعه موسیقی و ترانه مبادرت کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر