۱۳۹۵ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

عدم تشکیل دادگاه تیمور نادری‌زاده و فرزاد شاه نظری برای سومین بار


تیمور نادری زاده فرزاد شاه نظری

دادگاه تیمور نادری‌زاده و فرزاد شاه نظری، دو زندانی سنی مذهب محکوم‌به اعدام، برای سومین بار برگزار نشد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روزدوشنبه ۱۰ خردادماه، تیمور نادری‌زاده و فرزاد شاه‌نظری، دو زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر، جهت رسیدگی مجدد و تعیین تکلیف نهایی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی اعزام شدند اما این دادگاه به دلیل غیبت قاضی صلواتی تشکیل نشد و به زمان دیگری موکول گردید.
لازم به ذکر است که دادگاه این دو زندانی اهل سنت پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۴و روز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ به دلایل مشابه لغو شده بود.
این دو زندانی اهل سنت کُرد، در سال ۱۳۹۲ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به اتهام محاربه به‌حکم اعدام محکوم‌شده‌اند. حکم صادره در آبان ماه ۱۳۹۴، از سوی دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌ارز ارجاع شد.
تیمور نادری‌زاده و فرزاد شاه نظری در خرداد ۱۳۸۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند و حدود ۲۰ ماه در سنندج، زنجان و زندان اوین در سلول‌های انفرادی بودند و بعداً به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.
تیمور نادری‌زاده در سنندج و فرزاد شاه نظری در شمال کشور بازداشت‌شده‌اند. هر دو زندانی هم اینک در سالن ۱۰ اندرزگاه ۴ زندان رجایی شهر نگهداری می‌شوند که عمدتاً مختص محکومین به اعدام اهل سنت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر