۱۳۹۵ خرداد ۹, یکشنبه

علیرضا هاشمی، دبیرکل سازمان معلمان ایران از زندان آزاد شد


Alireza-Hashemi-sahamnews

علیرضا هاشمی ۵۴ ساله بعد از گذشت بیش از ۱۴ ماه از حبس ۵ ساله‌اش مشمول عفو رهبری (ماده ۹۶ قانون مجازات اسلامی) گردید و روز یک‌شنبه ۹ خردادماه از زندان اوین آزاد شد.
به گزارش «سحام»، وب‌سایت صدای معلم با اعلام این خبر نوشت که این چهارمین باری است که در ۱۰ سال گذشته هاشمی زندان اوین را تجربه کرده است. اسفندماه سال ۱۳۸۵ و تجمعات معلمان در برابر مجلس باعث شد که این معلم عید سال ۸۶ را نیز در زندان اوین و بند ۲۰۹ بگذارند. او پس از آزادی به اتهام تجمع و تبانی در دادگاه انقلاب شعبه ۲۸ به ریاست مقیسه به ۳ سال حبس تعزیری محکوم گردید. این حکم با اعمال ماده ۱۸ توسط رئیس قوه قضائیه وقت (هاشمی شاهرودی) به جریمه نقدی تبدیل گردید.
در کودتای انتخاباتی سال ۸۸، علیرضا هاشمی در ستاد انتخابات میرحسین موسوی فعالیت می‌کرد که ۲ روز پس از انتخابات در تاریخ ۸۸/۳/۲۴ در مسیر ستاد در بلوار کشاورز بازداشت و مدت ۴۰ روز را در اوین گذراند. او سپس با کفالت آزاد شد و این بازداشت در همین مرحله مختومه و به دادگاه و صدور رای منجر نگردید.
اردیبهشت سال ۸۹ و قبل از آغاز هفته معلم، هاشمی مجددا با اتهام «تجمع و تبانی علیه نظام» بازداشت و پس از ۳۵ روز بازجویی در بند ۲۰۹، با وثیقه آزاد گردید. وی در سال ۹۲ و قبل از انتخابات ریاست جمهوری به دادگاه فراخوانده شد و توسط مقیسه به ۵ سال حبس تعزیری محکوم گردید. این حکم عینا توسط دادگاه تجدیدنظر تایید شد.
علیرضا هاشمی در گفت‌وگویی با وب‌سایت صدای معلم گفته است: «از تمامی عزیزانی که در این مدت با همراهی من و خانواده‌ام و مساعدت‌های خود امید به آینده را پاسداری نمودند، از همکاران و دوستان سازمان معلمان ایران، از وزیر آموزش و پرورش و همکارانش در پی‌گیری مسائل معلمانی که به اجحاف دچار مشکل شده‌اند تشکر می‌کنم. در این مدت تنم در زندان ولی سرم روی کتاب و دل در آسمان داشتم. درباره فعالیت‌های آینده باید بگویم: اول، می‌دانم کشتی در ساحل بسیار امن‌تر است اما کشتی برای این کار ساخته نشده است. دوم، کسی که خیال می‌کند همه میوه‌ها همان هنگام می رسد که گیلاس، از توت فرنگی چیزی نمی‌داند. و نکته سوم و از همه مهم‌تر این‌که فعالیت‌های آینده من از صافی تجربه، عقلانیت و دانش گذشته است، بنابراین با امید در صحنه خواهیم ماند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر