۱۳۹۵ خرداد ۹, یکشنبه

بیست و دومین روز از اعتصاب غذا و انتقال محمد صدیق کبودوند به بیمارستان

خطر مرگ جان محمد صدیق کبودند را تهدید میکند
«محمد صدیق کبودند» روزنامه‌نگار؛ رئیس «سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان» و زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در پی افت شدید فشارخون ناشی از اعتصاب غذا به حالت بیهوش به بیمارستان طالقانی منتقل و در بخش عمومی بیمارستان بستری شده است. گفته شده احتمال دارد او تا ساعاتی دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان طالقانی بستری شود.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، پزشکان اعلام کرده اند در صورت تداوم اعتصاب غذای این روزنامه نگار احتمال سکته قلبی وجود دارد و او باید در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و بستری قرار گیرد. ، همچنین مسوولان بیمارستان به خانواده ایشان توصیه کرده‌اند که در اسرع وقت او باید به اعتصاب غذا پایان دهد.
 
«محمد صدیق کبودند» از روز نوزده هم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ در اعتراض به ایراد “اتهامات جدید” و همچنین رد ماده ۱۳۴ قانون مجازات جدید” تجمیع جرائم ” در مورد او در اعتصاب غذا به سر می‌برد. این روزنامه نگار زندانی این اتهامات را رد کرده و خواهان آزادی بدون قید و شرط است.
 
کبودند روز سه‌شنبه چهارم خردادماه ۱۳۹۵ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی «محمد مقیسه» به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شد.
 
«محمد صدیق کبودند» پیش تر در دهم تیرماه سال ۱۳۸۶ بازداشت و زندانی‌شده است. او در نهایت در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره “سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان” به ده سال حبس و از بابت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق ارتباط و مراوده با سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و ارتباط و مکاتبه با شخص «کوفی عنان» دبیر کل وقت سازمان ملل متحد و گفتگو با رسانه‌های عمومی به یک سال حبس و جمعاً به یازده سال حبس محکوم شد که حکم صادره در شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ده سال حبس از بابت تأسیس سازمان، مورد تائید قرارگرفت و قطعی شده است.
 
او در پرونده مربوط به فعالیت روزنامه‌نگاری، به اتهام «تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب در هفته‌نامه پیام مردم» توسط دادگاه عمومی و انقلاب سنندج به یک سال حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از روزنامه‌نگاری و مدیریت نشریه و ابطال پرونده انتشار پیام مردم محکوم شد که پس از تأیید در دادگاه تجدیدنظر استان تهران، میزان محکومیت حبس در دیوان عالی کشور به ۶ ماه تقلیل یافت. باوجود پیگیری زیاد و قول مسئولین قضایی هنوز قانون تجمیع جرائم درباره پرونده وی اعمال نشده است. مطابق ماده ۱۳۴ قانون مجازات جدید، در صورت تجمیع جرائم، تنها حکم ده‌ساله آقای کبودند قابلیت اجرا دارد و حبس شش‌ماهه او اجرا نخواهد شد. آقای کبودند پرونده‌ای نیز مربوط به انتشار کتابچه‌ای در مورد زنان و نقض حقوق آنان در ایران، در دادگاه انقلاب آذربایجان غربی داشت که از این اتهام تبرئه شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر