۱۳۹۵ خرداد ۵, چهارشنبه

حشمت الله طبرزدی؛ ادامه بازداشت و بلاتکلیفی در اوین



حشمت الله طبرزدی فعال سیاسی که از صبح روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ اردیبهشت در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است، همچنان بلاتکلیف در این زندان نگهداری می شود. خانواده آقای طبرزدی از “اعتصاب غذای” وی خبر می دهند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حشمت الله طبرزدی، فعال سیاسی که صبح روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ اردیبهشت پس از خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به زندان اوین منتقل شده است همچنان در این زندان بلاتکلیف به سر می‌برد.
تاکنون نهاد مشخصی مسئولیت بازداشت ایشان را نپذیرفته است از این رو مشخص نیست نامبرده تحت بازداشت کدام ارگان و بالطبع در کدام یک از بازداشتگاههای مستقر در زندان اوین نگهداری می شود.
یک منبع نزدیک به خانواده آقای طبرزدی با تایید این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا در پاسخ به این سئوال که آیا ایشان تماسی با خانواده داشته یا خیر، گفت: “در این مدت بیش از یک هفته از زمان بازداشت آقای طبرزدی تنها یک‌بار دو روز پیش با خانواده‌اش تماس کوتاهی داشته و احوال‌پرسی کرده و اجازه صحبت دیگری نداشته است.”
این منبع مطلع در ادامه افزود: “خانواده آقای طبرزدی آگاهند که او در اعتصاب غذاست. بسیار نگران موضوع اعتصاب غذای وی هستند و خواهان آن هستند که هرچه سریع‌تر دلیل بازداشت وی مشخص و از بلاتکلیفی بیرون بیایند.”
شایان ذکر است، آقای طبرزدی یک روز پس از بازداشت در جلسه بازپرسی در شعبه ۲ دادسرای شهید مقدسزندان اوین به مدت ۲ ساعت شرکت کرد، اما خانواده وی هنوز از اتهامات احتمالی خبری در دست ندارند و تنها می دانند ایشان در وضعیت بلاتکلیف است. گفته می‌شود این فعال سیاسی در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.
پیش‌تر در آستانه شب چهارشنبه سوری احضاریه‌ای از دادسرای اوین به درب منزل آقای طبرزدی ارسال شده بود که ایشان از گرفتن آن امتناع کرده بودد، مامورین ابلاغ احضاریه نتیجه عدم حضور ایشان را جلب عنوان کردند.
لازم به یادآوری است آقای طبرزدی در نهم تیرماه سال ۹۴ پس از تحمل حدود ۵ سال و نیم حبس با اعمال ماده ۱۳۴ و تجمیع اتهامات، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.
حشمت الله طبرزدی، دبیر جبهه دمکراتیک ایران است و سابقه چندین بازداشت و بیش از ۱۰ سال زندان را در پرونده خود دارد؛ وی در ظهر روز ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم گردید.
این روزنامه نگار پیش‌تر مدیر مسئول نشریاتی همچون «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر