۱۳۹۵ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

اتحادیه آزاد کارگران ایران: کلیه‌های جعفر عظیم‌زاده در حال از کار افتادن است



اتحادیه آزاد کارگران ایران روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد در بیانیه‌ای از وخامت حال جعفر عظیم‌زاده، رییس زندانی هیات مدیره این تشکل صنفی، خبر داد و گفت که کلیه‌های او در حال از کار افتادن هستند.
آقای عظیم‌زاده از روز دهم اردیبهشت امسال در اعتراض به اتهام‌های امنیتی علیه فعالان کارگری و سایر فعالان صنفی در زندان اوین دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است. وی خواستار لغو این اتهام است.
در سالیان اخیر، شماری از فعالان کارگری و صنفی و نیز کارگران به اتهام‌های امنیتی بازداشت و به زندان محکوم شده‌اند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران اعلام کرده که جواب آزمایش‌های انجام شده در روز هشتم خرداد که از جعفر عظیم‌زاده در بیمارستان شهدای تجریش تهران گرفته شده است، به عقیده متخصصین، نشانگر آغاز روند از کار افتادن کلیه‌های او است.
به نوشته سایت اتحاد، اتحادیه آزاد کارگران ایران با اعلام این موضوع که جان جعفر عظیم‌زاده در خطر است، از عدم پاسخگویی مسئولان قضایی به خواسته او انتقاد کرد.
اتحادیه آزادکارگران ایران در پایان بیانیه خود به مسئولین زندان اوین و قوه قضائیه در مورد وضعیت جسمانی جعفر عظیم‌زاده هشدار داد.
در همین حال، خانواده این فعال کارگر زندانی برای دومین روز متوالی همراه با تعدادی از فعالان کارگری و فعالان حقوق معلمان در مقابل مجلس تجمع کردند. همزمان، ماموران امینتی نیز در مقابل مجلس حضور داشتند.
به گفته اتحادیه آزاد کارگران ایران، اکرم رحیم پور، همسر جعفر عظیم‌زاده همراه با یک نفر دیگر به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مراجعه کرده‌اند اما مسؤل دفتر مراجعه به کمیسیون اصل ۹۰ به آنان گفته است که هنوز هیچکدام از نمایندگان کمیسیون‌ها اعتبارنامه نگرفته‌اند و مجلس نیز نمی‌تواند در کار قوه قضائیه دخالت کند.
بر اساس این گزارش، خانواده آقای عظیم‌زاده و فعالان کارگری و فعالان حقوق معلمان در برابر دفتر ریاست جمهوری تجمع کردند و در آنجا نیز به آنها گفته شد که دفتر ریاست جمهوری نمی‌تواند در کار قوه قضاییه دخالت کند.
با این همه، مسؤل دفتر ریاست جمهوری به نمایندگان تجمع کنندگان گفت که این دفتر سعی می‌کند شرایط ویژه زندانی را گوشزد کند و خواهان رسیدگی فوری شود. 
در روزهای اخیر، شماری از تشکل‌های کارگری و کارگران برخی از واحدهای تولیدی از خواسته جعفر عظیم‌زاده حمایت کرده‌اند.
در عین حال، ۳۶۰۰ تن با امضای طوماری ضمن تحقق خواسته آقای عظیم‌زاده، خواستار آزادی او و دیگر فعالان صنفی در ایران شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر