۱۳۹۵ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

اکبر امینی پس از سه سال حبس مداوم به مرخصی آمد


akbar-amini-saham-news

«اکبر امینی ارمکی» از زندانیان جنبش سبز پس از سه سال حبس مداوم ساعاتی پیش به مرخصی آمد.
به گزارش «آمدنیوز»، «اکبر امینی» در سه پرونده مجموعا به ۱۰ سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌ها محکوم شده و از قبل از انتخابات ۹۲ در زندان به سر می برد.
این زندانی جنبش سبز، صبح روز ۲۵ بهمن ۱۳۸۹، با در دست داشتن پرچمی سبز و عکس‌های جان باختگان اعتراضات جنبش سبز از جرثقیلی واقع در چهارراه قصر تهران بالا رفته و موجب تجمعات اولیه مردم در تظاهرات ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۹ در این محل شد. ماموران امنیتی با آوردن خانواده او به محل و تهدید آنها، اورا مجبور به پایین آمدن از بالای جرثقیل کردند. وی گردن خود را با طناب آبی به جرثقیل بسته بود تا در صورت دخالت ماموران به دار آویخته شود. وی پس از پایین آمدن از جرثقیل توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.
این زندانی سیاسی در تیرماه سال ۱۳۸۹ و از سوی شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و شرکت در تجمعات غیر قانونی به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.
امینی چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ با عنوان بازداشت پیشگیرانه بازداشت و بیش از صد روز انفرادی و بازجویی‌های تحت فشار را تجربه کرد و مجددا از سوی شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهامات اجماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۵ سال حبس تعزیری و نیز ۵ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌ها محکوم شد که حکم صادره از سوی شعبه‌ی ۵۴ دادگاه تجدیدنظر عینا به تایید رسید.
وی که در حادثه «پنج‌شنبه سیاه» سال ۱۳۹۲ در بند ۳۵۰ زندان اوین، جزو مصدومان آن حادثه بود، برای سومین مرتبه در دی‌ماه سال ۹۳ از سوی شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به سه سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر