۱۳۹۵ خرداد ۸, شنبه

۱۲ روز از اعتصاب غذای یک روزنامه‌نگار بازداشتی گذشت؛ وضعیت جسمانی احسان مازندرانی رو به وخامت است


Ehsan-Mazandarani-sahamnews

احسان مازندرانی روزنامه‌نگار ، در یازدهم آبان ٩۴ در پروژه موهوم «نفوذ»، توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد.
منابع خبری و کارشناسان بیم آن داشتند همان‌طور که در گذشته وی تحت فشار جسمی و روحی برای اقرار علیه آیت‌الله هاشمی رفستجانی قرار داشته، این بار نیز همان پروژه علیه وی اجرا شود که همینگونه شد اما مقاومت وی و عدم اعتراف علیه خانواده آقای هاشمی منجر به حکم ٧ سال زندان برای این روزنامه نگار نزدیک به بیت آیت الله هاشمی شد.
به گزارش سحام٬ هنوز از جزییات اقدامات سازمان اطلاعات سپاه پاسداران علیه مازندرانی اطلاعی در دست نیست. اما گفته میشود در طول چهار ماهبازداشت در سلول انفرادی وی برای اعتراف به شدت تحت فشار روحی و جسمی بوده است.
بر اساس این گزارش، احسان مازندرانی در لحظه ورود به بند دو الف زندان اوین، دست به «اعتصاب غذای خشک» زده است. «اعتصاب غذای خشک» این زندانی در بند دو الف سه روز ادامه داشته و پس از آن تا لحظه مخابره این خبر تبدیل به «اعتصاب غذای تر» شده است.
احسان مازندرانی روزنامه‌نگار و فارغ‌التحصیل دانشکده خبر است که دو سال پیش (۱۳۹۲) به سمت مدیرمسئولی روزنامه فرهیختگان رسید. او پیش از این نیز در اسفند ۹۱ در پی موج بازداشت روزنامه‌نگاران در دفتر روزنامه اعتماد بازداشت و پس از حدود سه هفته با سپردن وثیقه از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.
طبق اظهارات هم بندی های وی، وضعیت جسمانی وی وخیم است و در ۱۲ روزی که از اعتصاب غذایش میگذرد بشدت دچار امراض ناشی از اعتصاب غذا شده است.
پیش‌تر همسر این زندانی سیاسی، از تنظیم وصیت‌نامه و ارسال آن با پست، توسط احسان مازندرانی خبر داده بود.
وی در این وصیت نامه عنوان کرده است که با بی عدالتی در زندان است و هیچ سندی علیه وی وجود ندارد، تا زمان روشن شدن حقیقت و رسیدگی یک قاضی مستقل به پرونده اش به اعتصاب غذا ادامه می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر