۱۳۹۵ خرداد ۵, چهارشنبه

اعتراض زندانیان سنی مذهب رجایی شهر در پی توهین به مقدسات آنان


zendaniyan-sunni

صبح روز جاری درپی توهین صورت گرفته به مقدسات زندانیان سنی‌مذهب زندان رجایی‌شهر کرج و اعتراض این زندانیان، جو زندان متشنج شد و گارد زندان برای کنترل اوضاع در مقابل درب ورودی سالن ۲۱ مستقر شد. زندانیان معترض خواستار شناسایی و معذرت خواهی فرد توهین کننده شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز درپی توهین شخصی ناشناس به مقدسات زندانیان سنی‌مذهب زندان رجایی‌شهر کرج در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ این زندان، این زندانیان دست به اعتراض زده و خواهان شناسایی فرد توهین کننده شدند.
یک منبع نزدیک به این زندانیان در شرح واقعه در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “امروز صبح یک فرد ناشناس در اندرزگاه ۷ زندان رجایی‌شهر کرج از پنجره سالن میانی که اتاق افسرنگهبانی نیز درآن قرار دارد با صدای بلند به عقاید اهل تسنن به شکل توهین به خلیفه دوم اهل سنت بی احترامی کرد.”
این منبع در ادامه افزود: “این اقدام باعث ناراحتی، تجمع و اعتراض زندانیان سنی مذهب سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ شد. آن‌ها خواستار شناسایی فرد مورد نظر و معذرت خواهی وی شدند.”
وی با بیان این‌که درپی اعتراض این زندانیان زندان به حالت آماده باش در آمد تاکید کرد: “گارد زندان در مقابل در ورودی مستقر شد و رئیس زندان بدون اینکه نفر توهین کننده را شناسایی کرده تا معذرت خواهی کند از زندانیان معترض خواست تا از مقابل درب وردی پراکنده کنند شوند. این مسئول زندان رجایی‌شهر تهدید کرد در غیراین صورت متوسل به زور خواهد شد.”
منبع مطلع در پایان تصریح کرد: “با آمدن مسئول بند سپاه “آقای نجمی” و وعده وی مبنی بر اینکه پیگیری می‌کنیم تا مساله درست شود. تحصن و اعتراض این زندانیان پایان یافت.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر