۱۳۹۵ خرداد ۳, دوشنبه

بازگشت محمد صدیق کبودوند از بیمارستان به زندان؛ تداوم اعتصاب غذا


 kaboodvand

محمد صدیق کبودوند روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر زندانی که روز گذشته در پی وخامت حال به علت اعتصاب غذا، به صورت اورژانسی به بیمارستان طالقانی اعزام شده بود، رو جاری به زندان بازگردانده شد. او هم‌چنان در اعتصاب غذاست. وضعیت جسمی آقای کبودوند وخیم گزارش میشود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد صدیق کبودوند روزنامه‌نگار زندانی و رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان که علی‌رغم ابتلا به بیماری‌هاى متعدد و پیشرفته در اعتراض به پرونده سازى اخیر از ١٩ اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غذا زده است و ظهر روز گذشته به علت وخامت حال به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود امروز بدون تغییر در وضعیت اعتصاب غذایش به زندان باز گردانده شد.
وضعیت جسمی نامبرده بر اساس مشاهدات شاهدان عینی بسیار وخیم گزارش میشود.
شایان ذکر است، محمد صدیق کبودند از بیماری‌های متعددی از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و پروستات که در زندان به آن دچار شده است رنج می‌برد و اعتصاب غذا برای وی بسیار خطرناک است. تداوم این وضعیت می‌تواند جان و سلامت وی را به خطر اندازد.
محمد صدیق کبودوند از دهم تیرماه ۱۳۸۶، بازداشت و زندانی شده ‌است. او در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ده سال حبس و از بابت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به تحمل یک سال حبس و در مجموع به تحمل یازده سال حبس محکوم شده است. حکم صادره در شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ده سال حبس از بابت تاسیس سازمان، مورد تایید قرار گرفته و قطعی شده است.
پرونده مربوط به فعالیت روزنامه‌نگاری که به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب در هفته‌نامه پیام مردم توسط دادگاه عمومی و انقلاب سنندج به یک سال حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از روزنامه‌نگاری و مدیریت نشریه و ابطال پرونده انتشار پیام مردم محکوم شد، پس از تایید در دادگاه تجدیدنظر استان تهران میزان محکومیت حبس در دیوان عالی کشور به ۶ ماه تقلیل یافته است.
محمدصدیق کبودوند هم‌اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر