۱۳۹۵ خرداد ۹, یکشنبه

گزارش تکمیلی:انتقال مریم نقاش زرگران به بیمارستان/ اعتراض جمعی زندانیان بند نسوان به بی‌توجهی مسئولان


مریم نقاش زرگران

روز یکشنبه ۹ خردادماه، مریم نقاش زرگران، در چهارمین روز از اعتصاب غذا و با وخامت حال به بیمارستان منتقل شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مریم نقاش زرگران که در اعتراض به بلاتکلیفی در وضعیت پرونده خود از ششم خردادماه دراعتصاب غذای خشک به سر می برد، روز یکشنبه ۹ خردادماه، در وضعیت جسمی وخیمی قرار گرفته و به حالت نیمه بیهوشی در آمده است. هم بندیان این زندانی عقیدتی در یک حرکت جمعی، در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان زندان اوین به وضعیت این زندانی عقیدتی، از رفتن به سالن ملاقات خودداری کردند و در نهایت به دستور دادستانی مریم نقاش زرگران به بیمارستان منتقل شد.
گفتنی است که امتناع اعتراضی زندانیان سیاسی از حضور در ملاقات موجب نگرانی خانواده های این زندانیان در سالن ملاقات شد.
سایت کلمه گزارش کرد، مسئولان زندان از خانواده‌ها خواستند که زندان را ترک کنند، اما خانواده‌های با بیان این که نمی‌توانند تا هفته‌ی آینده منتظر و نگران از زندانیان خود باشند در سالن ماندند. پس ساعتی انتظار، مسئولان زندان با تهدید به برخورد جدی با خانواده‌های معترض، درب سالن ملاقات را بسته، چراغ‌ها و سیستم‌های تهویه‌ی سالن را خاموش کرده و رفتند.
حبس دو ساعته‌ی خانواده‌ها در سالن تاریک و بدون تهویه، نهایتا با ورود دادستانی به ماجرا فیصله پیدا کرد و خانواده‌های باقی مانده که تنها ۵ نفر بودند، توانستند برای دقایقی زندانیان خود را در سالن ملاقات کابینی رویت کرده و از سلامتشان با خبر شوند.
مریم نقاش زرگران،  ۳۵ ساله ، نخستین بار در اوایل زمستان سال ۱۳۹۱ به جرم «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت شد. در روز دستگیری از پلیس امنیت مستقر در خیابان وزراء تهران با منزلش تماس گرفته و احضار می‌شود که همانجا به مدت ۳ روز در بازداشت موقت بود. پس از آن به زندان اوین منتقل و برای ۱۹ روز در بازداشتگاه زندان اوین بازداشت می‌ماند تا اینکه با سپردن قرار وثیقه سند آزاد می‌گردد.
ماموران امنیتی از زمان بازداشت وی تاکنون بدفعات خانه و محل سکونت این نوکیش مسیحی را مورد بازرسی و تفتیش قرار می دهند که برخی از وسایل شخصی بهمراه جزوه ها و کتاب های مربوط به مسیحیت را ضبط و با خود می برند.
خانم نقاش زرگران پس از تشکیل دادگاه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی محمد مقیسه به جرم « فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به چهار سال زندان محکوم می شود». بر این اساس حکم صادره در دادگاه تجدید نظر نیز تغییری نکرد . ” نسیم” در تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۱۳۹۲ برای اجرای حکم فراخوانده شد و از آن زمان تاکنون در بند نسوان زندان اوین به سر می برد.
لازم به ذکر است که وی سابقه عمل جراحی در ناحیه قلب را نیز داشته به دلیل فشارهای روانی درون زندان دچار نارسایی مجدد قلبی شد است.
وی همچنین به دلیل وضعیت نامناسب شرایط زندان از نظر روحی نیز از افسردگی رنج می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر