۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۰, جمعه

شصتمین شماره از ماهنامه‌ی خط صلح منتشر شد

khate solh 60
 شصتمین شماره‌ از ماهنامه‌ خط صلح، نشریه تخصصی حقوق بشر منتشر شد.
به مناسبت ۲۹ آوریل، روز جهانی بزرگداشت قربانیان سلاح‌های شیمیایی، در پرونده‌ی ویژه‌ی این شماره از ماهنامه‌ی خط صلح تحت عنوان “روزی برای قربانیان سلاح‌های شیمیایی”، به غیرنظامیانی که در طول جنگ ۸ ساله‌ی ایران و عراق، قربانی این سلاح‌ها شدند، و درد و رنج‌هایی که علی‌رغم گذشت ۲۷ سال از پایان این جنگ متحمل می‌شوند، پرداخته‌ شده است.
فایل پی دی اف را دانلود کنید
فایل پی دی اف را دانلود کنید

در این خصوص، گفتگویی با محمد صالح نیکبخت، حقوقدان سرشناس ایرانی که تا به حال وکالت تعداد زیادی از قربانیان سلاح‌های شیمیایی در ایران را بر عهده داشته است صورت گرفته. این گفتگو حول دلایل استفاده‌ی دولت وقت عراق از سلاح‌های شیمیایی کشتار جمعی و هم‌چنین این‌که چرا تا به حال تلاش‌های امثال او در ایران، برای رسیدن قربانیان و خصوصاً قربانیان غیرنظامی به حقوقشان در سطح بین الملل، راه به جایی نبرده، است.
همچنین با رحیم واحدی، رئیس “انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت” که به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی از حقوق این قربانیان در سطح ملی و جهانی دفاع می کند، گفتگویی صورت گرفته است.
در پرونده‌ی ویژه‌ی این شماره از خط صلح، پای صحبت های “خدر صداقت”، یکی از قربانیان بمباران‌های شیمیایی در ایران هم خواهید نشست و او از مشاهدات او از واقعه‌ی سردشت در تابستان سال ۱۳۶۶ خواهید خواند.
در شماره‌‌ی پیش رو مطالب و یادداشت‌هایی از شاهد علوی، خالد توکلی، حسین احمدی نیاز، الهه امانی، محمد محبی، علی کلائی، رایحه مظفریان، مصطفی رحمانی و تعداد دیگری از مدافعان حقوق بشر خواهید خواند.
لینک دانلود مستقیم ماهنامه‌ی خط صلح:
http://www.peace-mark.org/wp-content/uploads/2016/04/60.pdf
وب سایت خط صلح:
http://www.peace-mark.org
جدول محتوا و لینک های مستقیم مطالب ماهنامه شماره ۶۰ :

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر