۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۰, جمعه

عدم ابلاغ حکم تجدیدنظر حسین علی‌محمدی به زندان تبریز


HOSSEIN ALI MOHAMMADI

 با گذشت بیش از سه ماه از تقلیل حکم حسین علی‌محمدی در دادگاه تجدیدنظر، این حکم به زندان تبریز ابلاغ نشده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اویان نیوز، حکم ۱۰ سال حبس تعزیری حسین علی‌محمدی که در شعبه ۷ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ۲ سال تقلیل یافته است، با گذشت بیش از سه ماه از صدور حکم، به زندان مرکزی تبریز ابلاغ نشده است.
خانواده این فعال هویت طلب چندین بار به شعبه ۱۱ اجرای احکام برای پیگیری وضعیت وی مراجعه کرده اند که با برخورد «توهین آمیز» مسئولان شعبه روبرو شده اند.
به گفته خانواده این فعال آذربایجانی مسئولان شعبه ۱۱ اجرای احکام دادگاه تبریز «جواب روشنی» در خصوص وضعیت پرونده وی نمی دهند.
با عدم ابلاغ حکم تجدیدنظر به زندان مرکزی تبریز حسین علی‌محمدی قادر به استفاده از ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی برای تجمیع احکام صادره علیه خود نمی باشد.
این فعال پیشتر از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۳ سال حبس محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.
در حکمی دیگر که از همین دادگاه علیه وی و طه کرمانی صادر شد، این دو فعال مدنی به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به دو سال تقلیل یافت.
حسین علی‌محمدی هم اینک با عدم ابلاغ حکم تجدیدنظر در مجموع به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است که در صورت ابلاغ حکم تجدیدنظر و با توجه به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی وی به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم می شود.
حسین علی محمدی و طه کرمانی روز ۱۳آبان۹۲ از سوی ماموران امنیتی در تبریز بازداشت و پس از نزدیک به ۶ ماه بازداشت موقت به قید وثیقه از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.
پس از تایید حکم سه سال حبس تعزیری، این فعال مدنی اهل تبریز روز ۱۰اسفند۹۳ از سوی ماموران امنیتی بازداشت و برای تحمل محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز منتقل گردید.
در تیر ماه سال ۱۳۹۴ سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای اظهار نگرانی کرده که حکم ۱۰ سال زندان حسین علی‌محمدی‌الوار و سیَد‌طه کرمانی «غیر قابل توجیه» و با «اهداف سیاسی» و «براساس اعتراف زیر شکنجه» صادر شده است.
سازمان عفو بین الملل ضمن در خواست آزادی فوری برای آنها، احکام صادره برای حسین علی محمدی و طه کرمانی را مصداق نقض حقوق بشر دانسته و درخواست کرده که «شکنجه های وارده و سایر بدرفتاری های حین بازجویی» مورد بررسی بی طرفانه قرار گیرد و افراد مظنون «در صورت وجود مدرک قابل قبول» به دادگاه معرفی شوند.
پیشتر حسین علی محمدی روز ۲۱شهریور۹۲ در جریان دیدار تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز و ملوان بندرانزلی به همراه فرزاد مهدوی(آلتای) از سوی ماموران امنیتی بازداشت و پس از یک روز بازداشت به قید وثیقه ملکی آزاد شد.
در آن زمان ماموران امنیتی هنگام بازداشت حسین علی محمدی در ورزشگاه یادگار امام تبریز وی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند؛ در اثر این ضرب و شتم آثار کبودی و التهاب در گردن و کمر این فعال آذربایجانی تا چند روز بوضوح قابل مشاهده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر