۱۳۹۵ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

محکومیت روزنامه نگاران بازداشت‌ شده به ۵ تا ۱۰ سال حبس تعزیری


 hokm

علیزاده‌ طباطبایی وکیل مدافع روزنامه نگاران بازداشت شده گفت که آفرین چیت‌ساز، احسان مازندرانی، داود اسدی و سامان صفرزایی در دادگاه انقلاب در مجموع به ۲۷ سال حبس تعزیری محکوم شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی با اشاره به احکام صادرشده برای متهمان دستگیر شده اظهار کرد: “دادگاه انقلاب این متهمان را در مجموع به ۲۷ سال حبس تعزیری محکوم کرده است”.
وی ادامه داد: “طبق حکم دادگاه، آفرین چیت‌ساز به‌اتهام اجتماع و تبانی به‌قصد برهم زدن امنیت و ارتباط با دولت‌های بیگانه به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است”.
این وکیل دادگستری ادامه داد: “احسان مازندرانی نیز به‌اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت، از سوی دادگاه به تحمل ۷ سال حبس محکوم شده است. داود اسدی و سامان صفرزایی نیز به‌اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت، هرکدام به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده‌اند”.
علیزاده‌طباطبایی از تصمیم این متهمان برای اعتراض به احکام صادره خبر داد.
احسان مازندرانی روزنامه نگار و فارغ التحصیل دانشکده خبر است که دوسال پیش (۱۳۹۲) به سمت مدیرمسئولی روزنامه فرهیختگان رسید. او پیش از این نیز در اسفند ۹۱ در پی موج بازداشت روزنامه نگاران در دفتر روزنامه اعتماد بازداشت و پس از حدود سه هفته با سپردن وثیقه از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.
اما مازندرانی تنها روزنامه نگاری نیست که ۱۱ آبان ماه دستگیر شده و هنوز آزاد نشده است، آفرین چیت ساز، یادداشت نویس روزنامه ایران و سامان صفرزایی دبیر بین الملل نشریه اندیشه پویا، عیسی سحرخیز روزنامه نگار و فعال سیاسی نیز همان روز توسط سپاه بازداشت شدند و هیچ کدام از آنها تاکنون آزاد نشده اند.
به گزارش نشریات تندرو، بازداشت عیسی سحرخیز و چند تن دیگر از روزنامه نگاران از جمله “احسان مازندرانی”، “آفرین چیت ساز” و “سامان صفرزایی”، در چارچوب پروژه امنیتی به عنوان مقابله با نفوذ انجام شده است که پس از یکی از سخنرانی های آقای خامنه ای درباره راه های نفوذ “دشمن” و لزوم مقابله با آن در سطح رسانه ها مطرح شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر