۱۳۹۵ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

سه زندانی سیاسی آزاد شدند


 Azadi

کاوە فرجی و کاوه مرادی با اعمال ماده ۱۳۴ “تجمیع احکام” و گذراندن دوران حبس از زندان مریوان آزاد شدند. فرزاد مرادی نیا فعال کارگری نیز بصورت مشروط از زندان سنندج آزاد شد.
به گزارش هرانا به نقل از آژانس خبری موکریان، روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه ٩۵، کاوە فرجی و کاوه مرادی، دو تن از زندانیان سیاسی که در سال ٩٠ به ترتیب به ٨ و ١٠ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند، از زندان مرکزی مریوان آزاد شدند.
کاوه فرجی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در سال ٩٠ توسط دادگاە انقلاب مریوان بە ۵ سال حبس تعزیری و برای همکاری با احزاب مخالف نظام به ٣ سال حبس محکوم شد و همچنین کاوه مرادی نیز توسط همین دادگاه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس و برای همکاری با احزاب مخالف نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.
حکم صادره برای این دو زندانی با توجە بە مادە ١٣٨ قانون  مبنی بر تجمیع مجازات مصوبه سال ٩٢ به ۵ سال حبس تقلیل یافت و روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه از زندان مرکزی مریوان آزاد شدند.
در گزارش دیگری به نقل از کمیته هماهنگی، روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه، فرزاد مرادی نیا فعال کارگری بعد از گذراندن ۱۱ ماه حبس به صورت مشروط از زندان سنندج آزاد گردید.
فرزاد مرادی نیا در ۱۶ آذر ۹۳ توسط مامورین امنیتی در منزلش دستگیر شد و در اردیبهشت ۹۴ توسط شعبه یک دادگاه انقلاب به ۲ سال حبس محکوم شد اما دادگاه تجدید نظر این حکم را با تغییراتی در اتهامات منتسب به ۳ سال حبس تعزیری افزایش داد.
نامبرده در طی دوران حبس به دلیل بیماری مزمن دستگاه گوارش مورد عمل جراحی قرار گرفت و با وجود شرایط بد جسمی بلافاصله بعد از عمل جراحی به زندان منتقل گردید. وی صبح دیروز بصورت بصورت مشروط از زندان آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر