۱۳۹۵ اردیبهشت ۶, دوشنبه

آتنا فرقدانی ۲۲ اردیبهشت‌ از زندان آزاد خواهد شد



 شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران با نقض حکم دادگاه بدوی آتنا فرقدانی، محکومیت وی را از ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری به ۱۸ ماه حبس کاهش داد. با این حکم، این هنرمند زندانی به زودی از زندان اوین آزاد خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محکومیت ۱۲ سال و ۹ ماه زندان تعزیری آتنا فرقدانی هنرمند زندانی در بند نسوان اوین توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران نقض و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد که این محکومیت با احتساب مدت بازداشت و زندان وی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری پایان یافته و نامبرده از زندان اوین آزاد خواهد شد.
محمد مقیمی وکیل این دانشجو و هنرمند زندانی با اعلام این خبر تصریح کرد: “برابر حکم شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر، موکلم از اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» تبرئه و ۳ سال حبس وی نیز به اتهام «توهین به مقام معظم رهبری»، به مدت ۴ سال تعلیق شد. همچنین، محکومیت ۹ ماه حبس وی به اتهام‌های «توهین به ریاست جمهور فعلی، توهین به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و توهین به ماموران بند ۲-الف زندان اوین» به جزای نقدی تبدیل گردید و در خصوص اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» نیز محکومیت ۱۸ ماه حبس موکلم در دادگاه بدوی عینا تایید شده است.”
محمد مقیمی وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق بشر همچنین تاکید کرد: “با توجه به این‌که محکومیت ۱۸ ماه حبس موکلم بانو آتنا فرقدانی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۹۵ پایان می‌یابد، به زودی شاهد آزادی ایشان خواهیم بود.”
آتنا فرقدانی از بیستم دی‌ماه سال ۱۳۹۳ زندانی است و در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی، به دوازده سال و ۹ ماه زندان محکوم شده بود.
آتنا فرقدانی سال گذشته پس از دو ماه حبس در بند دو الف تحت مدیریت سپاه پاسداران، گفته بود که نقاشی‌های انتقادی‌اش محور اصلی بازجویی‌ها از او بوده است. وی هم اکنون در بند زنان زندان اوین نگهداری می‌شود.
دبیرکل سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود به موضوع حبس و پرونده جدید خانم فرقدانی پرداخته و از اینکه مسولان قضایی این زندانی عقیدتی را مجبور به انجام «تست بکارت» در رابطه با اتهامی جدید کرده اند انتقاد کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر