۱۳۹۵ اردیبهشت ۵, یکشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت هادی قائمی زندانی سالخورده و بیمار زندان اوین


hadi-ghaemi

هادی قائمی زندانی سیاسی و سالخورده زندان اوین است که از بیماری های مختلف هم‌چون فشار خون بالا و مشکلات پروستات رنج می برد و «اعاده دادرسی» وی در دادستانی درحال بررسی است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هادی قائمی از بازداشت شدگان بعد ازعاشورای ۸۸ است که با ۱۵ سال محکومیت حبس به زندان گنبد تبعید شده بود، ولی به دلیل کهولت سن و جهت درمان بیماری های مختلف سال گذشته به زندان اوین منتقل شد.
آقای قائمی که در دهه هفتم زندگی اش به سر می برد چند روز بعد از اعتراضات ۶ دی ماه ۸۸ توسط مامورین وزارت اطلاعات در منزلش دستگیر و به سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
این زندانی سیاسی در سال ۸۹ پس از محکومیت ۱۵ سال حبس در دادگاه به زندان گنبد کابوس تبعید شد.
روز دوشنبه پانزدهم شهریورماه سال ۸۹ هنگامی که خانواده آقای قائمی برای ملاقات با وی به سالن ملاقات بند ۳۵۰ زندان اوین مراجعه کرده بود پس از طی تمامی مراحل ملاقات و انتظار طولانی به ایشان اطلاع داده شد که به جای ملاقات به زندان گنبد کاووس تبعید میشود .
مدتی بعد از تبعید به زندان شهرستان گنبد به دلیل وخامت حال عمومی، کهولت سن و بیماری های گوناگون از جمله فشار خون بالا و مشکلات پروستات، جهت پیگیری روند درمانی سال گذشته به زندان اوین بازگردانده شد.
این زندانی سیاسی بیمار تاکنون دو مرتبه در بیمارستانی خارج از زندان تحت درمان قرار گرفته و روند درمانی اش پیگیری می شود.
خانواده آقای قائمی درخواست اعاده دادرسی نیز داده اند و این درخواست در دادسرای تهران درحال بررسی است.
هم اکنون آقاى قائمى  در بند ۷ زندان اوین نگهداری می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر